اسپانسری

اسپانسری همسر/ شریک زندگی

نمای کلی برنامه

قوانین کانادا که بر مهاجرت حاکم است، اطمینان در کنار هم بودن خانواده ها را اولویت اصلی قرار می دهد و به همین دلیل این برنامه به افرادی که شهروند کانادا یا مقیم دائم (P.R.) هستند اجازه می دهد تا در صورت دارا بودن تمام شرایط تعیین شده توسط دولت کانادا، اسپانسر همسر یا شریک زندگی خود جهت ورود به کانادا شوند. سه دسته اصلی از روابط همسر وجود دارد که توسط دولت کانادا تعریف شده است:

همسر

فردی که در کانادا یا در کشور دیگری با او ازدواج قانونی کرده اید و با قوانین کشوری که ازدواج در آن انجام شده است، مطابقت دارید. این می تواند به همسران همجنس نیز تعمیم یابد زیرا طبق قوانین کانادا به رسمیت شناخته شده است.

شریک زندگی-پارتنر (Common-law Partner) 

این فرد می تواند از جنس مخالف یا هم جنس باشد، اما آنچه مهم است این است که نشان داده شود که شما و شریک زندگی خود حداقل یک سال (12 ماه) به طور مداوم در یک رابطه زناشویی زندگی می کنید.

شریک زناشویی

این می تواند به عضوی از همان  جنس مخالف اشاره کند که در شرایط استثنایی خارج از کنترل آنها هستند که به آنها اجازه نمی دهد با زندگی مشترک به عنوان یک شریک زندگی مشترک یا یک همسر واجد شرایط شوند. این رابطه ای فراتر از فیزیکی است و با سطحی از پایداری و تعهد مشخص می شود که در آن دو نفر به یکدیگر تکیه می کنند.

فرآیند اسپانسر شدن در هر یک از دسته‌های ذکر شده در بالا نسبتاً مشابه است.

اسپانسرشیپ

کانادا به شادی و بازدهی مهاجران خود اهمیت می‌دهد که برنامه‌ای هم برای گردهمایی خانواده آنها در نظر گرفته است. طبق برنامه اسپانسرشیپ کانادا وقتی اقامت دائم این کشور را دریافت کردید، می‌توانید حامی مالی اعضای خانواده خود باشید. به این ترتیب آنها هم می‌توانند به کانادا مهاجرت کنند و مقیم آن کشور شوند. کانادا به خوبی می‌داند که اعضای خانواده نباید جدا از هم بماند و برای این نهاد اجتماعی ارزش خاصی قائل است، البته مهاجرت فقط برای مهاجران سودمند نیست بلکه از طرق مختلف به کشور میزبان نیز سود می‌رساند. افرادی که از طریق برنامه اسپانسرشیپ کانادا مورد حمایت قرار می‌گیرند، اقامت دائم این کشور را اخذ می‌کنند و کانادا از طریق نیروی کار، مهارت‌ها و ایده‌های خود و همچنین مصرف کالاها و خدمات خود در کانادا، رشد و بازدهی اقتصادی را افزایش می‌دهند.

اسپانسرشیپ همسر یا پارتنر

در این روش اسپانسری که به مدت 3 سال می‌توانید اسپانسر مالی همسر خود باشید و هزینه‌های اولیه زندگی او را در کانادا تامین کنید. برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا به شما اجازه می‌دهد تا برای همسر خود اعم از ازدواج رسمی یا شریک زندگی مشترک که در حال حاضر در کانادا یا خارج از کانادا زندگی می‌کند، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. این برنامه یکی از سریع‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به کانادا محسوب می‌شود. مدت زمان پردازش درخواست اسپانسرشیپ همسر کانادا به طور متوسط 12 تا 24 ماه است و هزینه اسپانسرشیپ همسر کانادا به عوامل مختلفی مانند تعداد افراد تحت تکفل، نوع درخواست (درون کانادا یا خارج از کانادا) و سن متقاضی بستگی دارد.

شرایط اسپانسرشیپ همسر

برای درخواست ویزای همسر باید مدارک خاصی را به اداره مهاجرت کانادا ارائه کنید. این مدارک بسته به هر مورد می‌تواند تا حدودی متفاوت باشد که توصیه می‌شود که برای انجام این مرحله از راهنمایی مشاوران این حوزه بهره ببرید. شما به عنوان اسپانسر متعهد می‌شوید که همه نیازهای اساسی کسی که اسپانسر او شده‌اید (همسر یا پارتنر) را برآورده کنید. همسر یا پارتنر شما به عنوان کسی که مورد حمایت قرار گرفته است متعهد می شود که تمام تلاش خود را برای حمایت از خود و خانواده همراه خود (در صورت وجود) انجام دهد.

تمکن مالی

شما باید بتوانید ثابت کنید که درآمد کافی برای تامین نیازهای اساسی خود و همسرتان را دارید و شما می‌توانید از طریق ارائه مدارک مختلف مانند فیش حقوقی، گواهی تمکن مالی از بانک، و یا قرارداد کار، تمکن مالی خود را اثبات کنید. حداقل درآمد لازم برای اسپانسرشیپ همسر به تعداد افراد تحت تکفل و استان محل زندگی شما بستگی دارد.

  • اگر شما از طرف یک شخص ثالث حمایت مالی می‌شوید، می‌توانید نامه‌ای از آن شخص دریافت کنید که در آن تعهد می‌کند که از نظر مالی از شما و همسرتان حمایت کند
  • اگر شغل جدیدی پیدا کرده‌اید، می‌توانید قرارداد کار خود را به عنوان مدرک تمکن مالی ارائه دهید
  • شما می‌توانید از بانک خود گواهی تمکن مالی دریافت کنید که نشان می‌دهد موجودی حساب شما به اندازه کافی برای حمایت از خود و همسرتان است

اثبات رابطه واقعی

اثبات رابطه واقعی یکی از مهم‌ترین بخش‌های پروسه اسپانسرشیپ همسر در کانادا است. اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) به دنبال شواهدی قوی و قانع‌کننده‌ای است که نشان دهد رابطه شما با همسرتان واقعی و bona fide است.

  • اگر ازدواج شما رسمی است، باید گواهی ازدواج معتبر ارائه دهید
  • اجاره‌نامه یا سند مالکیت مشترک
  • قبوض مشترک (مانند برق، آب، گاز، تلفن)
  • نامه‌های پستی که به آدرس مشترک شما ارسال شده است
  • تصاویر مشترک از شما و همسرتان در مکان‌ها و رویدادهای مختلف
  • گواهی عضویت مشترک در باشگاه‌ها یا انجمن‌ها
  • نامه‌های عاشقانه، ایمیل، چت و پیام‌های متنی بین شما و همسرتان
  • عکس‌های صمیمانه از شما و همسرتان
  • کارت‌های تبریک و هدایایی که بین شما و همسرتان رد و بدل شده است
  • شهادت‌نامه از دوستان و اعضای خانواده که می‌توانند رابطه شما را تأیید کنند

حداقل درآمد اسپانسر

برای استفاده از برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا، باید تعهد بدهید که به مدت 3 سال هزینه‌های زندگی همسر خود را می‌پردازید. این هزینه‌ها شامل تامین خوراک،‌ مسکن، پوشاک، مصرف انرژی، هزینه‌های روزمره و خدمات درمانی که تحت پوشش بیمه قرا نمی‌گیرند. با توجه به اینکه که شما متعهد به برطرف کردن نیازهای مالی اولیه همسر خود هستید، ممکن است افسر مهاجرت این مسئله را که شما توانایی مالی برای حمایت همسر خود هستید بررسی کند.

اخذ ویزای اسپانسرشیپ

فرد اسپانسر کننده می‌توان با دارا بودن حداقل 18 سال سن، دارا بودن تمکن مالی موردنیاز، حضور در کانادا در زمان اسپانسرشیپ و داشتن کارت اقامت دائم و یا شهروندی کانادا، ویزای اسپانسرشیپ کانادا را کسب کند. شرایط فرد اسپانسر شونده نیز بسته به این که همسر، والدین یا فرزند متقاضی باشد متفاوت خواهد بود. اداره مهاجرت کانادا گاهی اوقات در طول پروسه بررسی پرونده‌ی اسپانسرشیپ درخواست ارائه یک سری اطلاعات تکمیلی می کند که معمولا شامل احراز هویت بیومتریک، معاینه پزشکی و گواهی عدم سوء پیشینه می شوند. شما می‌توانید از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال کنید.

نکته

اگر همسر شما اسپانسرشیپ شما را بر عهده داشت و از طریق آن به کانادا مهاجرت کردید و اقامت دائم این کشور را به دست آوردید، تا 5 سال نمی‌توانید خودتان اسپانسر فرد دیگری شوید. افرادی که اسپانسرشیپ شده‌اند، باید بعد از گذشت 5 سال برای پذیرفتن اسپانسرشیپ فرد دیگری اقدام کنند و زودتر از 5 سال، این امکان برایشان وجود نخواهد داشت.

مزایای اسپانسرشیپ همسر

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ همسر می‌تواند فرصتی مناسب برای افراد باشد تا بدون نیاز به مدرک تحصیلی یا کار، اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و از مزایای زندگی در کانادا برای خود و خانواده خود بهره‌مند شوند

  • با دریافت اسپانسرشیپ همسر، شما از ابتدای ورود به کانادا اقامت دائم این کشور را دریافت خواهید کرد و نیازی به گذراندن دوره‌های موقت یا آزمایشی نیست
  • شما می‌توانید آزادانه به دنبال کار در این کشور باشید و از مزایای شغلی مانند حقوق و مزایای مناسب، بیمه درمانی و بازنشستگی و فرصت‌های پیشرفت شغلی بهره‌مند شوید
  • دریافت اقامت دائم کانادا، شما به خدمات اجتماعی این کشور مانند آموزش رایگان برای فرزندان، خدمات درمانی و بهداشتی و سایر خدمات رفاهی دسترسی خواهید داشت
  • شما می‌توانید فرزندان خود را نیز به همراه خود به کانادا ببرید و از آموزش رایگان و باکیفیت در مقاطع مختلف تحصیلی بهره‌مند شوند
  • در حالی که در بسیاری از روش‌های مهاجرتی به کانادا، ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی الزامی است، در اسپانسرشیپ همسر نیازی به مدرک زبان نیست

الزامات برنامه

 

برآورده کردن تمام الزامات  این برنامه مهم است و به این ترتیب شخصی که مایل به حمایت از همسر / شریک زندگی است باید:

  • شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا و حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • مایل به امضای توافقنامه ای با دولت باشند که به عنوان اسپانسر، مسئولیت مالی همسر و افراد تحت تکفل را بر عهده دارند: همسر به مدت 3 سال پس از ورود به عنوان مقیم دایم و بیش از 10 سال برای افراد تحت تکفل آن ها.

  • قادر به نشان دادن اینکه یک ازدواج قانونی مطابق با قوانین کانادا انجام شده است، باشید.
  • در مورد شریک زناشویی یا Common-law Partner، شواهدی باید مبنی بر داشتن یک رابطه وابسته به مدت حداقل 1 سال نشان داده شود.

در نهایت، مقرراتی توسط دولت کانادا برای جلوگیری از تقلب ارائه شده است برای افرادی که تنها هدف آنان از ازدواج یا رابطه قانونی اجازه دادن به همسر یا شریک حمایت شده برای مهاجرت به کانادا است. شهروندان کانادایی یا مقیم دائمی که مرتکب این قبیل تقلب ها شوند از اسپانسر کردن افراد دیگر محروم می شوند.

 

تیم ما چگونه این کار را برای شما آسان می کند:

ما درک می کنیم که اطلاعات زیادی را می توان در فضای اینترنت جستجو کرد، اما این اطلاعات هرگز "کل داستان" مربوط به موقعیت شخصی شما و اقدامات مربوطه بر آن اساس را بیان نمی کند. همچنین مشاوران، وکلا و کلاهبرداران زیادی وجود دارند که به نظر می‌رسد این موضوع را گیج‌کننده‌تر از آنچه هست می‌کنند. هدف تیم مهاجرتی ما برای شما این است که شما را در طول این فرآیند،از ابتدا تا انتهای سفر مهاجرتی شما ساده و هدایت می کنیم. ما شما را راهنمایی می کنیم و خدمات ذیل را به شما ارائه می دهیم:

  • مشاوره و راه حل های شخصی مهاجرت که متناسب با مورد و موقعیت شما است
  • اسناد و اطلاعات جامع در هر مرحله از فرآیند، از جمله اطلاعات و نکاتی که در وب سایت IRCC یافت نمی شود.
  • خدمات مقرون به صرفه با شرایط پرداخت متفاوت
  • همکاری با یک مشاور مهاجرتی دارای مجوز که از طرف شما با شما ارتباط برقرار کرده و نماینده شما خواهد بود.
  • پشتیبانی و کمک در هر مرحله از سفر مهاجرت، از درخواست اولیه تا فرود و اسکان در کانادا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *