مهاجرت بیزینسی

انتقال درون شرکتی(ICT)

خدمات مهاجرتی امیرنژاد خود اشتغالی فدرال

نمای کلی برنامه

کانادا یک برنامه‌ مهاجرتی به نام برنامه جابجایی بین‌المللی (International Mobility Program) دارد که به متخصصان خارجی با مهارت بالا اجازه می‌دهد تا به‌عنوان کارمند درون شرکتی به طور موقت در کانادا کار کنند .نام دیگر این برنامه ’انتقال درون شرکتی’ (Intra-Company Tranafer) می باشد.

اگر یک شرکت بین‌المللی شعبه یا دفتری در داخل کانادا داشته باشد، آن شرکت می‌تواند برای انتقال هر یک از کارمندان خود به محل شعبه درخواست دهد. درخواست برای ویزای انتقال درون شرکتی به شرکت و کارمند این امکان را می‌دهد که از درخواست LMIA معاف بشوند زیرا این روش نیازی به LMIA ندارد .

انتقال درون شرکتی چیست

زیرمجموعه‌ای از برنامه‌ جابجایی بین‌المللی است که بر اساس آن دولت کانادا به کارجویان خارجی‌ که ثابت کنند برای کانادا منفعت اقتصادی، فرهنگی یا اجتماعی دارند، یا تحت توافق‌ نامه‌های تجاری بین‌المللی با کشور کانادا باشند، ویزای کار موقت صادر می‌کند. نام دیگر این برنامه، برنامه جابجایی بین‌المللی است که مخفف International Mobility Program یا به اختصار IMP است. تحت این برنامه مهاجرتی کارفرمایان کانادایی اجازه دارند که نیروهای کار خارجی را بر اساس ویزای کار موقت استخدام کنند. طبق برنامه انتقال درون شرکتی کانادا، کسب‌ و کارهای بین‌المللی که دارای یک شرکت مادر، شعب، شرکت‌های فرعی یا وابسته در کانادا هستند، می‌توانند کارکنان کلیدی خود در خارج از کانادا را از طریق ویزای ICT کانادا یا همان انتقال بین شرکتی به کانادا منتقل کنند.

ویزای ICT

ویزای ICT کانادا که مخفف، Intra-Company Transfer به معنای انتقال درون شرکتی است، نوعی ویزای کار موقت کانادا است که به شرکت‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد تا کارمندان کلیدی، رده بالا و متخصص خود را به شعبه شرکت خود در کانادا منتقل کنند.

شرایط اخذ ویزای انتقال درون شرکتی

برای اخذ ویزای کار درون شرکتی کانادا هم کارمند شرکت خارجی و هم خود شرکت‌ها باید شرایط و قوانین خاصی را رعایت کنند. این ویزا برای کارمندان با سابقه و متخصص در نظر گرفته شده است و می‌تواند به عنوان یک مسیر برای اقامت دائم کانادا نیز استفاده شود.

  • حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در شرکت خارجی در طول سه سال گذشته
  • داشتن شغلی واجد شرایط در طبقه‌بندی NOC 0، A یا B
  • مدیریت شرکت یا بخش عمده‌ای از آن را به عهده داشته باشد.
  • بخشی از شرکت را مدیریت کرده باشد و بر کار سایر مدیران و کارمندان متخصص نظارت و کنترل داشته باشد.
  • کارمندی باشد که دانش تخصصی در مورد محصولات یا خدمات شرکت یا سطح بالایی از تخصص در حوزه فرآیندها و روال‌های سازمان داشته باشد.
  • توانایی اثبات تمکن مالی برای خود و همراهان
  • داشتن پاسپورت معتبر
  • ارائه مدارک تحصیلی و گواهینامه‌های مرتبط عدم سوءپیشینه
  • برخورداری از سلامت جسمانی
  • شرکت خارجی و شرکت کانادایی باید تحت مالکیت مشترک باشند.
  • شرکت کانادایی باید فعال و دارای مجوز باشد.
  • شغل مورد نظر باید در کانادا به طور واقعی موجود باشد.

انواع ویزای کار ICT

سه دسته از افراد می‌توانند برای برنامه انتقال درون شرکتی کانادا اقدام کنند که بر اساس آن، سه نوع ویزای کار ICT خواهیم داشت.

ویزای کار مدیران اجرایی

برنامه انتقال درون شرکتی (ICT) کانادا به مدیران اجرایی شرکت‌های بین‌المللی اجازه می‌دهد تا به طور موقت به شعبه یا شرکت ثبت شده در کانادا منتقل شوند. این برنامه برای تسهیل انتقال تخصص و دانش در کسب و کارهای چند ملیتی طراحی شده است. این مدیران تحت نظارت کلی مدیران سطوح بالاتر، هیئت مدیره یا سهامداران شرکت هستند.

  • یک سال سابقه کار در 5 سال گذشته در یک سمت مدیریتی در شرکت مادر یا یکی از شرکت‌های تابعه
  • از یک شرکت کانادایی که تحت مالکیت یا کنترل شرکت مادر یا یکی از شرکت‌های تابعه باشد.
  • اثبات تمکن مالی برای خود و همراهان
  • مدرک زبان حداقل نمره CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسوی

ویزای کار مدیران ارشد

افرادی می‌توانند برای این نوع ویزا اقدام کنند که مدیریت شرکت یا مدیریت یک دپارتمان یا یک بخش فرعی از آن را عهده‌دار باشند و بر کار سایر مدیران و سرپرست‎‌ها نظارت داشته باشند.

  • باید در حال حاضر در یک شرکت بین‌المللی در خارج از کانادا در یک سمت مدیریتی یا اجرایی ارشد مشغول به کار باشد.
  • حداقل یک سال سابقه کار مدیریتی یا اجرایی در دو سال گذشته داشته باشد.
  • متقاضی باید مهارت‌های زبانی لازم برای انجام وظایف شغلی خود در کانادا را داشته باشد.

ویزای کار نیروهای متخصص

کارمندانی که  در مورد محصولات یا خدمات شرکتی که در آن مشغول کار هستند دانش تخصصی داشته باشند و همچنین در مورد محصولات یا خدمات شرکت میزبان و کاربرد آن در بازارهای بین‌المللی اطلاعات تخصصی داشته باشند می‌توانند برای ویزا اقدام کنند.

  • حداقل یک سال سابقه کار مرتبط در سه سال گذشته در شرکت مادر
  • داشتن مدرک تحصیلی معتبر در رشته مرتبط با شغل مورد نظر
  • ارائه گواهی تمکن مالی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی با نمره قابل قبول
  • عدم سوء پیشینه کیفری

مدارک مورد نیاز

دریافت دعوتنامه، خلاصه‌ وضعیت و شرح وظایف فرد انتقالی در موقعیت اجرایی یا مدیریتی، اسنادی که نشان دهد فرد انتقالی در بازه‌ سه سال پیش از زمان اقدام برای اخذ ویزای ICT، حداقل یک سال را در آن شرکت کار کرده است، مدارکی که اثبات کند کارکنان انتقالی در خارج از کانادا در استخدام شرکت بین‌المللی قرار دارند.

مراحل برنامه ICP

  • دریافت پیشنهاد شغلی معتبر از یک کارفرمای کانادایی
  • ارائه درخواست به اداره مهاجرت استان یا قلمرو مورد نظر
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به درخواست
  • گذراندن معاینات پزشکی و امنیتی
  • دریافت ویزای کار

مزایای دریافت ویزای کار در برنامه ICT

یکی از بزرگترین مزایای دریافت ویزای کار در برنامه ICP، امکان دریافت اقامت دائم کانادا پس از گذراندن دوره کار و برآورده کردن شرایط لازم است. این موضوع به شما و خانواده‌تان اجازه می‌دهد تا به طور دائم در کانادا زندگی، کار و تحصیل کنید. کانادا کشوری پهناور با تنوع فرهنگی و اقتصادی بالا است که دریافت ویزای کار در برنامه ICP به شما این فرصت را می‌دهد تا در یکی از استان‌ها یا منطقه‌های کانادا که به آن علاقه دارید، زندگی و کار کنید. دارندگان ویزای کار در برنامه ICP به خدمات اجتماعی و آموزشی کانادا مانند خدمات درمانی، آموزش رایگان برای کودکان و کمک‌های مالی دسترسی خواهند داشت. کانادا کشوری امن با ثبات اقتصادی بالا است. دریافت ویزای کار در برنامه ICP به شما این امکان را می‌دهد تا از مزایای ثبات اقتصادی و امنیت اجتماعی کانادا، میانگین حقوق و دستمزد  بسیار بالا که نسبت به کشورهای دیگر بالاتر است. دریافت ویزای کار در برنامه ICP به شما این امکان را می‌دهد تا از درآمد بالاتر و سطح زندگی بهتری داشته باشید و برنامه ICP می‌تواند به شما این امکان را بدهد تا برای اعضای خانواده خود نیز ویزا دریافت کنید و آنها را به کانادا بیاورید.

نکته مهم

شرایط دریافت ویزای کار در برنامه ICP برای هر استان یا قلمرو متفاوت استو پروسه دریافت ویزای کار می‌تواند زمان‌بر باشد. هزینه‌های دریافت ویزای کار می‌تواند بالا باشد. شما باید قبل از ورود به کانادا معاینات پزشکی و امنیتی را پشت سر بگذارید.

الزامات برنامه

 

شرایط عمومی ویزای درون شرکتی

۱. شما در حال حاضر مشغول به کار در یک شرکت بین‌المللی هستید و تمایل به انتقال به شعبه یا زیرمجموعه ای از این شرکت در کانادا دارید.

۲.در شعبه کانادا شما در موقعیت شغلی مدیریت ارشد، مدیر اجرایی و یا تخصص منحصربه‌فرد خود به کار گرفته می شوید.

۳. شما در حال انتقال به شرکتی در کانادا هستید که دارای روابط واجد شرایط با شعبه فعلی شما است و تمام قوانین کار و دریافت حقوق را رعایت می کند.

۴. شما در شرکتی در حال حاضر استخدام شد‌ه‌اید که قرار است شما را با حفظ شغل فعلی یا ارتقاء آن برای موقعیت شغلی به مدت حداقل یکسال در شعبه کانادا به کار بگیرد.

۵. شما فقط برای دوره موقتی به کانادا می‌آیید.

۶. شما با همه شرایط و قوانین ویزای موقت کانادا سازگاری دارید.

شرایط شعبه شرکت در کانادا برای ویزای درون شرکتی

۱. به طور کلی شرکت بایستی یک محل کار فیزیکی در کانادا داشته باشد که نیروی متخصص خود را منتقل کند به این شعبه؛ با این وجود اگر موقعیت شغلی مدیر ارشد یا مدیر شعبه کانادا باشد در شرایط خاص می توان بدون تعیین آدرس شرکت در کانادا اقدام کرد تا زمانی که مدیر شعبه ، دفتر کار را در کانادا اجاره کند.

۲. شرکت بایستی برنامه مدون و واقع‌گرایانه برای انتقال متخصص خود به کانادا داشته باشد.

۳. شرکت باید توانایی مالی کافی برای شروع بیزینس در کانادا و تأمین مالی کارمندان خود را داشته باشد.

۴. زمانی که مدیران ارشد یا مدیران اجرایی به شعبه کانادا منتقل می‌شوند، شرکت بایستی اثبات کند که فعالیت آن در کانادا در مقیاس بزرگ و گستره انجام می‌شود که نیاز به انتقال این نیروهاست.

۵. زمانی که یک نیروی متخصص با دانش منحصربه‌فرد به شعبه کانادا منتقل می‌شود بایستی اثبات شود:

✔️ که این فرد قصد انجام بیزینس مربوطه را دارد.

✔️ که فعالیت کاری توسط مدیر اجرایی در کانادا کنترل و جهت‌دهی می شود.

تیم ما چگونه این کار را برای شما آسان می کند:

ما درک می کنیم که اطلاعات زیادی را می توان در فضای اینترنت جستجو کرد، اما این اطلاعات هرگز "کل داستان" مربوط به موقعیت شخصی شما و اقدامات مربوطه بر آن اساس را بیان نمی کند. همچنین مشاوران، وکلا و کلاهبرداران زیادی وجود دارند که به نظر می‌رسد این موضوع را گیج‌کننده‌تر از آنچه هست می‌کنند. هدف تیم مهاجرتی ما برای شما این است که شما را در طول این فرآیند،از ابتدا تا انتهای سفر مهاجرتی شما ساده و هدایت می کنیم. ما شما را راهنمایی می کنیم و خدمات ذیل را به شما ارائه می دهیم:

  • مشاوره و راه حل های شخصی مهاجرت که متناسب با مورد و موقعیت شما است
  • اسناد و اطلاعات جامع در هر مرحله از فرآیند، از جمله اطلاعات و نکاتی که در وب سایت IRCC یافت نمی شود.
  • خدمات مقرون به صرفه با شرایط پرداخت متفاوت
  • همکاری با یک مشاور مهاجرتی دارای مجوز که از طرف شما با شما ارتباط برقرار کرده و نماینده شما خواهد بود.
  • پشتیبانی و کمک در هر مرحله از سفر مهاجرت، از درخواست اولیه تا فرود و اسکان در کانادا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *