مهاجرت بیزینسی

برنامه‌های کارآفرینی استانی

نمای کلی برنامه

 

کارآفرینی در کانادا

کانادا به عنوان بزرگ‌ترین کشور در ایجاد فرصت‌های متنوع و بی‌نظیری را برای کارآفرینان و صاحبان ایده‌های نوآورانه فراهم می‌کند. ثبات اقتصادی، سیستم آموزشی قوی، زیرساخت‌های پیشرفته، و جامعه‌ای چندفرهنگی، کانادا را به مقصدی جذاب برای کارآفرینان از سراسر جهان تبدیل کرده است. شما می‌توانید برای پیشرفت خود با شروع یک کسب‌وکار در کانادا، به سرعت وارد بازار شوید و از تجارب و تخصص صاحبان کسب‌وکار استفاده کنید و می‌توانید از طریق برنامه‌های مختلف ویزای کارآفرینی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. همچنین دولت کانادا از طریق برنامه‌های مختلف، از جمله ارائه تسهیلات مالی و مشاوره، از کارآفرینان حمایت می‌کند.

برنامه‌های کارآفرینی

روش‌های زیادی برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و کارآفرینی وجود دارد که اغلب آن‌ها نیازی به ارائه مدرک زبان و تحصیلات دانشگاهی ندارند. در حال حاضر، برنامه‌های کارآفرینی کانادا با چالش‌هایی مانند کمبود نیروی کار ماهر و پیچیدگی فرآیند مهاجرت روبرو هستند. با این وجود، دولت کانادا در تلاش است تا با رفع این چالش‌ها، به جذب و حفظ کارآفرینان بیشتر در کشور کمک کند. برنامه‌های کارآفرینی استانی کانادا (Provincial Nominee Program یا PNP) به استان‌ها و مناطق کانادا این امکان را می‌دهد تا افرادی را که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و علاقه‌مند به سکونت و زندگی در استان خاصی هستند، انتخاب کنند. این برنامه‌ها با جذب کارآفرینان ماهر و سرمایه‌گذاران خارجی، به ایجاد شغل جدید، افزایش صادرات، و diversifying the economy کمک می‌کنند. هر یک از استان‌ها به جز استان کبک که سیستم انتخاب استانی متفاوتی دارد و نوناووت، برنامه‌های انتخاب استانی منحصر به فردی دارند.

برنامه PNP برای کارآفرینی

برنامه‌های PNP کارآفرینی برای کارآفرینانی که قصد راه‌اندازی یا خرید یک کسب‌وکار در استان یا منطقه خاص مورد نظر خود را دارند، طراحی شده‌ است. مهاجرت از طریق خرید بیزینس آماده، ثبت شرکت در کانادا، راه‌اندازی کسب و کار از طریق کارآفرینی و غیره عبارت‌های متدوالی هستند که در واقع زیرمجموعه برنامه‌های مختلف برای مهاجرت به کانادا قرار می‌گیرند.

کارآفرینی مناسب برای گروه‌های خاص 

برنامه کارآفرینی برای کسانی مناسب است که در بازه سنی بالا قرار دارند و دارای تمکن مالی مناسبی هستند و میخواهد در داخل کانادا کسب کاری را راه اندازی کنند. افرادی که انگیزه زیاد، تخصص و سرمایه کافی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در کانادا دارند بهترین گزینه‌ها برای دولت کانادا هستند تا شما را به عنوان یک کارآفرین بپذیرند و اگر بتوانید در مدت یک سال طرح بیزینس پلن خود را اجرایی کنید، زودتر می‌توانید اقامت دائم کانادا را به دست آورید.

شرایط کلی ویزای کار

شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا بسته به نوع برنامه و استانی که می‌خواهید به آن مهاجرت کنید متفاوت است. با این حال، برخی شرایط عمومی وجود دارد که برای همه برنامه‌های کارآفرینی کانادا صدق می‌کند.

  • شما باید بتوانید نشان دهید که از نظر مالی قادر به حمایت از خود و خانواده خود در کانادا هستید
  • میزان سابقه مورد نیاز به برنامه و استان مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی، شما باید حداقل 2 تا 5 سال سابقه کارآفرینی داشته باشید
  • سطح زبان مورد نیاز به برنامه و استان مورد نظر شما بستگی دارد. به طور کلی، شما باید حداقل نمره CLB 5 در زبان انگلیسی یا TEF 4 در زبان فرانسوی را کسب کنید
  • شما باید یک طرح تجاری (Business Plan) ارائه دهید که نشان دهد قصد دارید چه نوع کسب و کاری را در کانادا راه اندازی کنید
  • شما ممکن است برای مصاحبه با مقامات مهاجرتی کانادا دعوت شوید
  • عدم سوء‌پیشینه در کشور مبدا
  • داشتن سهم مالکیت کسب‌وکار به میزان مشخص

مهاجرت از طریق کارآفرینی

اگر تمامی شرایط لازم را برای راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی دارید، می‌توانید اقدام به اقامت دائم در این کشور کنید. لازم است استان موردنظر خود را برای اقامت انتخاب کنید که اهداف اقتصادی نزدیکی با کسب‌وکار شما دارند و مناسب‌تر هستند. باید برنامه کسب‌وکار خود را آماده کنید، رزومه شما باید قوی باشد و اهداف اقتصادی کانادا را دنبال کند، پروفایلی که در مدارک خود می‌سازید 6 ماه اعتبار دارد. پس از بررسی اسناد و مدارک و در صورت تأیید، ورک پرمیت یا مجوز کار برای شما صادر می‌شود. فراموش نکنید که آماده کردن بیزینس پلن برای مهاجرت کارآفرینی به کانادا جزو حساس‌ترین مراحل مهاجرتی محسوب می‌شود‌. بعد از قبولی درخواست‌تان و پس از گذشت 8 الی 9 ماه، برای مصاحبه حضوری دعوت خواهید شد که باید بتوانید ظرف مدت نیم ساعت، بیزینس‌پلن خود را با جزئیات ارائه دهید.

بیزینس پلن و مدت زمان

دولت کانادا به خوبی از نیاز کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی برای دستیابی به اهداف اقتصادی کوتاه مدت و بلند مدت این کشور آگاه است، حال اگر طرح کسب و کار ضعیف ارائه شود، شانس موفقیت در اخذ ویزای کارآفرینی کم می‌شود و این برابر با از دست دادن زمان و هزینه متقاضی هم هست. اگر بیزینس خاصی را در کانادا برای خرید در نظر دارید، همچنان این امکان برای شما وجود دارد که بعد از قبولی بیزینس پلن، آن را برای نزدیک شدن به بیزینس آماده فروش، کمی تغییر داده و مجددا منتظر تائیدیه از سمت اداره مهاجرت کانادا باشید. با درک این موضوع، به‌طور میانگین مدت‌زمان اخذ ویزای کارآفرینی 16 الی 18 ماه است و اگر برای شرکت در این برنامه از طریق سیستم اکسپرس انتری اقدام کنید، مدت زمان اخذ ویزا بین 6 تا 9 ماه خواهد بود. پروسه رسیدگی به درخواست‌ها نیز در هر استان متفاوت است. پس استان انتخابی شما هم روی این مدت زمان تاثیرگذار است.

مزایای استفاده از برنامه کارآفرینی

  • به عنوان یک کارآفرین در کانادا، می‌توانید با خانواده خود و فرزندان زیر 18 سال‌تان به کانادا مهاجرت کنید.
  • فرزندان بالای 18 سال شما می‌توانند با اخذ مجوز تحصیلی از یک دانشگاه یا کالج در استانی که شما قصد کارآفرینی دارید، با شما همراه شوند.
  • مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی نه تنها برای خود، بلکه برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود نیز می‌توانید اقامت دائم کانادا را بگیرید.
  • سرمایه لازم برای کارآفرینی در کانادا، مقرون‌ به‌ صرفه‌تر است.
  • ابزارها و امکانات مختلفی از سوی دولت کانادا در اختیار کارآفرینان قرار می‌گیرد.
  • بعد از گذشت 12 ماه از راه‌اندازی کسب‌وکارتان می‌توانید برای اقامت دائم کانادا درخواست دهید.
  • سیاست‌های اقتصادی کانادا از جمله کاهش مالیات، حمایت دولت از کسب‌وکارها و سرمایه کم برای کارآفرینی مناسب است.

تیم ما چگونه این کار را برای شما آسان می کند:

ما درک می کنیم که اطلاعات زیادی را می توان در فضای اینترنت جستجو کرد، اما این اطلاعات هرگز "کل داستان" مربوط به موقعیت شخصی شما و اقدامات مربوطه بر آن اساس را بیان نمی کند. همچنین مشاوران، وکلا و کلاهبرداران زیادی وجود دارند که به نظر می‌رسد این موضوع را گیج‌کننده‌تر از آنچه هست می‌کنند. هدف تیم مهاجرتی ما برای شما این است که شما را در طول این فرآیند،از ابتدا تا انتهای سفر مهاجرتی شما ساده و هدایت می کنیم. ما شما را راهنمایی می کنیم و خدمات ذیل را به شما ارائه می دهیم:

  • مشاوره و راه حل های شخصی مهاجرت که متناسب با مورد و موقعیت شما است
  • اسناد و اطلاعات جامع در هر مرحله از فرآیند، از جمله اطلاعات و نکاتی که در وب سایت IRCC یافت نمی شود.
  • خدمات مقرون به صرفه با شرایط پرداخت متفاوت
  • همکاری با یک مشاور مهاجرتی دارای مجوز که از طرف شما با شما ارتباط برقرار کرده و نماینده شما خواهد بود.
  • پشتیبانی و کمک در هر مرحله از سفر مهاجرت، از درخواست اولیه تا فرود و اسکان در کانادا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *