خدمات مهاجرتی

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

جهان پر از جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری است که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. از آثار تاریخی و فرهنگی گرفته تا طبیعت بکر و شگفت‌انگیز، بهترین جاذبه‌های گردشگری جهان باعث تحسین و شگفتی مسافران می‌شوند.

از میان این جاذبه‌ها، می‌توان به برج ایفل و لوور در پاریس، معبد آنگکور در کامبوج، پیرامون‌های گراند کانیون در آمریکا، گراند موسه در مصر، ماچوپیچو در پرو، ساحل آمالفی در ایتالیا، استونهنج در انگلستان، و تاج محل در هند اشاره کرد. هر یک از این جاذبه‌ها دارای فرهنگ، تاریخ و زیبایی‌هایی منحصر به فرد هستند که مسافران را به خود جذب می‌کنند و تجربه‌ی فراموش‌نشدنی ایجاد می‌کنند. در ادامه این مطلب از وبلاگ امیرنژاد با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا در اختیارتان قرار دهیم.

فهرست زیباترین مکان‌های جهان

همانطور که می‌دانید جاذبه‌های گردشگری زیادی در جهان وجود دارد که شما می‌توانید به آن‌ها سفر کنید.خدمات مهاجرتی امیرنژاد در ادامه 25 مورد از بهترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری جهان را به شما معرفی کرده است که در کشورها و قاره‌های مختلف قرار دارند:

1. آبشار آنجل – ونزوئلا

آبشار آنجل – ونزوئلا این آبشار شگفت‌انگیز در دل جنگل‌های بارانی آمازون واقع شده است. آبشار آنجل از ارتفاع تقریبی 979 متر (3212 فوت) از یک صخره عظیم به پایین می‌ریزد و این ارتفاع آن را به بلندترین آبشار فعال جهان تبدیل کرده است. برای رسیدن به این آبشار باید از طریق هوایی یا با پیاده‌روی طولانی در جنگل‌های آمازون حرکت کرد. آب این آبشار پس از برخورد با زمین، به رودخانه کِروین می‌ریزد. یکی از ویژگی‌های منحصربفرد آبشار آنجل، پدیده “ابرآب” است که در آن قطرات آب آبشار به شکل یک ابر محو در هوا معلق می‌مانند.

آبشار آنجل – ونزوئلا

2. جنوبگان

جنوبگان مجموعه معابد جنوبگان در شهر باستانی باگان در میانمار واقع شده است. این مجموعه در بازه زمانی قرن 11 تا 13 میلادی ساخته شده و شامل بیش از 2600 معبد بودایی کوچک و بزرگ می‌باشد. معابد جنوبگان بر روی یک تپه مصنوعی به ارتفاع 60 متر بنا شده‌اند و نمونه برجسته‌ای از معماری باستانی میانمار هستند. گنبدهای طلایی درخشان، مجسمه‌های سنگی عظیم بودا و ستون‌های حجاری شده در این معابد، شکوه و زیبایی خاصی به این مجموعه بخشیده‌اند. امروزه جنوبگان یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری میانمار به شمار می‌رود.

جنوبگان

3. دره‌های آنتلوپ – آریزونا

دره‌های آنتلوپ – آریزونا این دره‌های زیبا و رنگارنگ در شمال آریزونا، آمریکا واقع شده‌اند. دره‌های آنتلوپ شامل توده‌های سنگی منحصربفردی هستند که توسط میلیون‌ها سال فرسایش آب و باد شکل گرفته‌اند. رنگ‌های متنوع نارنجی، قرمز، صورتی و آبی این دره‌ها، زیبایی خیره‌کننده‌ای را خلق کرده است. این منطقه برای سرخپوستان نیز از اهمیت فرهنگی و تاریخی برخوردار است. بازدید از دره‌های آنتلوپ فقط با همراهی راهنمایان محلی و رعایت نکات ایمنی امکان‌پذیر است. گشت‌های پیاده‌روی، تور مسیرهای باریک و دشوار از جمله فعالیت‌های جذاب در این مکان هستند که نباید از دست داد.

4. بیابان آتاکاما – شیلی

بیابان آتاکاما در شمال شیلی، یکی از خشک‌ترین مناطق روی زمین محسوب می‌شود. این بیابان گسترده که حدود 1000 کیلومتر طول دارد، میان رشته کوه‌های آند و اقیانوس آرام واقع شده است. آتاکاما دارای چشم‌اندازهای بی‌نظیری از تپه‌های شنی، دره‌های پرپیچ‌وخم، گدازه‌های آتشفشانی و دشت‌های نمکی است. گیاهان و جانوران منحصربفردی در این بیابان زندگی می‌کنند که به شرایط سخت آن سازگار شده‌اند. شب‌های صاف و آسمان پرستاره آتاکاما، آن را به یکی از بهترین مناطق جهان برای رصدخانه‌های نجومی تبدیل کرده است. امروزه گردشگران می‌توانند از چشم‌اندازهای خارق‌العاده این بیابان و فعالیت‌هایی مانند سافاری، غارنوردی و کویرگردی لذت ببرند.

Top 5 activities in the Atacama Desert - Latin Routes

5. جنگل بامبوی ساگانو – ژاپن

جنگل بامبوی ساگانو در کیوتو، ژاپن، یکی از زیباترین جنگل‌های بامبو در سراسر جهان است. این جنگل انبوه و سرسبز، مسیرهای پیچ‌در‌پیچی از درختان بامبو را در خود جای داده که از میان آنها نور خورشید به زیبایی می‌تابد. راه‌روهای خاکی این جنگل، گردشگران را به تجربه‌ای آرامش‌بخش و معنوی فرامی‌خوانند. درختان بامبوی سبز و بلند، گاهی تا ارتفاع 20 متر، سایه‌روشن‌های جادویی را در این مسیرها می‌آفرینند. علاوه بر زیبایی طبیعی، جنگل ساگانو دارای معابد و بناهای تاریخی نیز هست که جاذبه‌های فرهنگی آن را تکمیل می‌کنند. بازدید از این جنگل یکی از تجربیات بی‌نظیر در سفر به ژاپن است.

Best Time to See Sagano Bamboo Forest (Arashiyama) in Kyoto 2024

6. خیابان بائوباب – ماداگاسکار

خیابان بائوباب یا همان “خیابان درختان بائوباب”، یکی از عجایب طبیعی در ماداگاسکار است. این جاده فرعی 260 متری، در میان درختان غول‌پیکر و کهنسال بائوباب احاطه شده است. درختان بائوباب از گونه‌ای بسیار نادر و در معرض خطر انقراض هستند که می‌توانند متری 30 ارتفاع و 800 سال عمر داشته باشند. تنه‌های پرپیچ‌وخم و کلفت این درختان که با مو پوشیده شده‌اند، چهره‌ای شگفت‌انگیز به جاده بائوباب بخشیده‌اند. گردشگران از سراسر جهان به این منطقه دورافتاده در ماداگاسکار سفر می‌کنند تا از میان این درختان عجیب و زیبا گذر کنند و شاهد یکی از بی‌نظیرترین اکوسیستم‌های جهان باشند. بائوباب‌ها نمادی از طبیعت شگفت‌انگیز ماداگاسکار هستند.

Avenue Of The Baobabs (The Legendary Avenue Of Trees)

7. جزایر آزور – پرتقال

جزایر آزور، یک مجمع‌الجزایر زیبا و سرسبز در اقیانوس اطلس متعلق به پرتغال است. این مجموعه شامل 9 جزیره اصلی و چندین جزیره کوچک‌تر می‌شود که در حدود 1500 کیلومتری ساحل پرتغال واقع شده‌اند. جزایر آزور با آب‌وهوای معتدل اقیانوسی، سواحل شنی زیبا، صخره‌های آتشفشانی، دره‌های سرسبز، آبشارها و دریاچه‌های آب گرم شهرت دارند. جزیره‌های سائو میگول و ترسیرا از جمله محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این مجموعه هستند. غواصی، قایق‌رانی، پیاده‌روی و لذت بردن از آب‌وهوای دلپذیر از جمله فعالیت‌های گردشگری در آزور به شمار می‌روند. همچنین جزایر آزور به دلیل تنوع زیستی بی‌نظیر و مناظر طبیعی چشم‌نواز، از اهمیت زیست‌محیطی بالایی برخوردار هستند.

تورنتو یا ونکوور، کدام شهر برای زندگی بهتر است؟

The Azores: Nine island gems with a volcanic past and a magical present | CNN

8. پارک ملی بنف – کانادا

پارک ملی بنف در استان آلبرتای کانادا واقع شده و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی کانادا شناخته می‌شود. این پارک کوهستانی زیبا بخشی از رشته کوه‌های راکی را در خود جای داده است. قله‌های برفی، دره‌های سرسبز، دریاچه‌های آبی رنگ، آبشارها، یخچال‌ها و جنگل‌های انبوه از جمله جاذبه‌های طبیعی بنف هستند. چشم‌اندازهای فوق‌العاده این پارک، همراه با امکانات گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها، پیست‌های اسکی و مسیرهای پیاده‌روی آن را به یکی از محبوب‌ترین مقاصد طبیعت‌گردی در کانادا تبدیل کرده است. حیات وحش متنوعی همچون گریزلی، بیسون، گوزن و آهو نیز در این منطقه وجود دارند که جذابیت‌های آن را دوچندان می‌کنند.

لیست کارهای بعد از ورود به کانادا

معرفی 20 مورد از مکان‌های دیدنی کانادا که باید ببینید

ویزای توریستی کانادا چیست | چطور باید این ویزا را دریافت کرد

پارک ملی بنف - کانادا

9. جزیره بوراکای – فیلیپین

جزیره بوراکای، یکی از زیباترین و پرطرفدارترین جزایر توریستی فیلیپین است. این جزیره کوچک در شمال غربی فیلیپین قرار گرفته و دارای سواحل شنی سفید رنگ و آب‌های گرمسیری فیروزه‌ای است که چشم‌اندازی بهشت‌گونه را به وجود می‌آورند. بوراکای برای غواصی، شنا، تفریحات آبی و لذت بردن از آفتاب و ساحل شهرت دارد. روستاهای ساحلی و بومی آن نیز جاذبه‌های فرهنگی این جزیره را شکل می‌دهند. در بوراکای می‌توان از زندگی آرام و بی‌دغدغه جزیره‌ای لذت برد و از غذاهای دریایی خوشمزه محلی نیز چشید. این جزیره به واسطه استقبال گسترده گردشگران، امکانات رفاهی و تفریحی متنوعی نیز در اختیار دارد. بوراکای به دلیل زیبایی بی‌نظیر خود، یکی از نمادهای گردشگری در فیلیپین محسوب می‌شود.

9. جزیره بوراکای – فیلیپین

10. ساحل سنگی – آفریقای جنوبی

ساحل سنگی، مجموعه‌ای از فرم‌های سنگی شگفت‌انگیز و منحصربفرد در کرانه اقیانوس اطلس در آفریقای جنوبی است. این ساحل بی‌نظیر، به دلیل میلیون‌ها سال فرسایش آب و باد شکل گرفته و منظره‌ای از سنگ‌های عجیب و صخره‌های حجاری شده توسط طبیعت را به نمایش می‌گذارد. فرم‌های این سنگ‌ها به صورت میله‌ها، برج‌ها، دژها و پیکرهای انسانی یا حیوانی شکل گرفته‌اند که حیرت‌انگیز هستند. خلیج‌های کوچک آرام و آب‌های فیروزه‌ای، زیبایی این چشم‌انداز را تکمیل می‌کنند. گردشگران در کنار بازدید از این اثر طبیعی منحصربفرد، می‌توانند از فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی، شنا و ماهیگیری نیز لذت ببرند. ساحل سنگی یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در آفریقای جنوبی به شمار می‌رود.

10. ساحل سنگی - آفریقای جنوبی

11. کابو سن لوکاس – مکزیک

کابو سن لوکاس، شهری ساحلی در انتهای شبه جزیره بایای کالیفرنیا در مکزیک است که یکی از مشهورترین مقاصد تفریحی و گردشگری این کشور محسوب می‌شود. سواحل زیبا و آرام، آب‌های گرمسیری فیروزه‌ای، آب‌وهوای ایده‌آل و زندگی شبانه پرجنب‌وجوش از جمله جاذبه‌های کابو سن لوکاس هستند. این شهر شلوغ و پرتحرک برای انواع تفریحات آبی مانند شنا، غواصی، قایق‌رانی و ماهیگیری شهرت دارد. هتل‌ها، رستوران‌ها و مراکز خرید لوکس فراوانی نیز در آن وجود دارند. تفریحات شبانه این شهر نیز با بارها، کلاب‌ها و فستیوال‌های مختلف کاملا پرجنب و جوش است. علاوه بر این، کابو سن لوکاس برای دیدن نهنگ‌های گرای و دلفین‌های آبی نیز محبوب است. این شهر ساحلی توریستی می‌تواند مقصدی ایده‌آل برای گردشگران جویای تفریح، سرگرمی و آرامش باشد.

کابو سن لوکاس – مکزیک

12. کاپادوکیا – ترکیه

کاپادوکیا، یکی از عجایب طبیعی و منحصربفرد ترکیه در منطقه آناتولی مرکزی است. این ناحیه کوهستانی، دارای فرم‌های سنگی و صخره‌ای بسیار زیبا و متفاوتی است که توسط میلیون‌ها سال فرسایش آب و باد پدید آمده‌اند. برج‌های سنگی، دودکش‌های طبیعی، غارها، دره‌ها و صخره‌های عجیب در این منطقه گردهم آمده‌اند تا چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را خلق کنند. بسیاری از مردم محلی کاپادوکیا هنوز در خانه‌های صخره‌ای و غارهای حفر شده در این سنگ‌ها زندگی می‌کنند. موزه‌های روستایی، کلیساهای صخره‌ای و معادن زیرزمینی از جمله جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این ناحیه هستند. پرواز با بالن در آسمان کاپادوکیا و تماشای طلوع و غروب خورشید از بالای این فرم‌های سنگی جادویی نیز یکی از تجربیات بی‌نظیر گردشگری در ترکیه است.

You'll Feel Like You Just Stepped Out Of A Storybook When You Visit This Region Of Turkey

13. صخره‌های موهر – ایرلند

صخره‌های موهر، مجموعه‌ای از تخته سنگ‌های عمودی عظیم در سواحل شهر موهر در ایرلند هستند. این صخره‌های عجیب با ارتفاع تا 214 متر، در اثر فرسایش میلیون‌ها ساله آب و باد شکل گرفته‌اند و چهره‌ای جادویی و بی‌نظیر را به این ساحل بخشیده‌اند. تخته سنگ‌های قائم خیره‌کننده موهر از جنس تراورتن آهکی هستند و رنگ‌های قهوه‌ای، زرد و خاکستری متنوعی دارند. این منطقه، میزبان گونه‌های مختلف پرندگان دریایی از جمله اقیانوس‌پیما، سایر پرندگان و حیوانات است. گردشگران می‌توانند از مسیرهای پیاده‌روی کنار دریا، دیدن صخره‌ها از نزدیک و لذت بردن از چشم‌اندازهای بی‌نظیر این ساحل استفاده کنند. صخره‌های موهر یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری طبیعی ایرلند به شمار می‌روند.

صخره‌های موهر – ایرلند

14. پارک ملی دنالی – آلاسکا

پارک ملی دنالی، یکی از وسیع‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین پارک‌های ملی در ایالات متحده آمریکا است که در آلاسکا واقع شده است. این پارک بکر و دست نخورده، زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری مانند گریزلی، گوزن قرمز، رنگین‌ک، گرگ و خرس سیاه است. قله‌های برفی کوهستان، دره‌های یخچالی، رودخانه‌های خروشان، دریاچه‌ها و جنگل‌های انبوه از جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر این پارک هستند. قله دنالی با ارتفاع 6190 متر، بلندترین قله در آلاسکا و قله برجسته‌ای در آمریکای شمالی است. تماشای خورشید نیمه‌شب در تابستان‌های دنالی یکی از تجربیات منحصربه‌فرد در این منطقه است. امکانات اقامتی و اردوگاه‌های پارک برای گردشگران عشایر پیاده‌روی، کوهنوردی و کمپینگ در دنالی فراهم شده است.

پارک ملی دنالی – آلاسکا

15. خلیج دیسکو – گرینلند

خلیج دیسکو یا خلیج بازله، منطقه‌ای دور افتاده و بکر در شمال‌غربی گرینلند است که دارای یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی جهان است. این خلیج عظیم در میان یخچال‌های بزرگ، تخته سنگ‌های یخی عظیم و جزایر پوشیده از یخ واقع شده است. رنگ‌های فیروزه‌ای و آبی آسمان، یخچال‌ها و تکه‌های یخ شناور در آب‌های این خلیج، منظره‌ای خیره‌کننده را رقم می‌زنند. گردشگران از سرتاسر جهان به این منطقه دورافتاده گرینلند سفر می‌کنند تا شاهد این زیبایی منحصربه‌فرد طبیعی باشند. علاوه بر قایق‌رانی میان یخچال‌ها، دیدن خرس‌های قطبی، نهنگ‌ها و پرندگان دریایی نیز از جذابیت‌های این منطقه است. خلیج دیسکو نمادی از زیبایی بکر و تماشایی قطب شمال و تغییرات اقلیمی است.

خلیج دیسکو – گرینلند

16. جزایر گالاپاگوس – اکوادور

جزایر گالاپاگوس، مجمع‌الجزایری وسیع و بکر در اقیانوس آرام متعلق به کشور اکوادور است. این جزایر آتشفشانی که در فاصله 1000 کیلومتری از ساحل اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند، از نظر تنوع زیستی گیاهی و جانوری جزو شگفت‌انگیزترین مناطق جهان هستند. گونه‌های منحصربه‌فرد و بومی مانند لاکپشت‌های غول‌پیکر گالاپاگوس، پرندگان دریایی متنوع، ایگوآناها و سایر جانوران در این جزایر زندگی می‌کنند. جزایر گالاپاگوس همچنین دارای چشم‌اندازهایی بی‌نظیر از آتشفشان‌ها، دره‌ها، تنگه‌ها، سواحل خلوت و زیر دریاهای رنگارنگ است. این جزایر که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارند، برای طبیعت‌گردی، کوهنوردی، غواصی و مطالعات زیست‌محیطی بسیار محبوب هستند. سفر به گالاپاگوس یک تجربه فراموش‌نشدنی از زیبایی‌های طبیعی دست‌نخورده جهان است.

جزایر گالاپاگوس - اکوادور

17. پارک ملی گراند کانیون – آریزونا

پارک ملی گکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های طبیعی در ایالات متحده آمریکا است. این دره عظیم و عمیق در شمال غربی آریزونا واقع شده و توسط رودخانه کلرادو شکل گرفته است. گراند کانیون شامل دره‌های زیگزاگی، صخره‌های رنگارنگ، دیواره‌های عمودی تا ارتفاع 1800 متر و چشم‌اندازهای حیرت‌آور و خیره‌کننده‌ای است. گردشگران می‌توانند از طریق فرودگاه‌های کوچک، پیاده‌روی در مسیرهای کنار دره، سوارکاری و یا رفتن با قایق در رودخانه کلرادو از این پارک دیدن کنند. دره گراند کانیون حاصل میلیون‌ها سال فرسایش آب و باد است و رنگ‌های متنوع آن از لایه‌های مختلف سنگ ناشی می‌شود. این پارک علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، دارای اهمیت زمین‌شناسی، تاریخی و فرهنگی برای سرخپوستان نیز هست.

پارک ملی گراند کانیون – آریزونا

18. دیوار بزرگ مرجانی و سواحل سفید – استرالیا

دیوار بزرگ مرجانی استرالیا، بزرگتریناکوسیستم دریایی مرجانی در جهان است که مجموعه‌ای از صخره‌های مرجانی، جزایر و سواحل زیبا را در خود جای داده است. این مجمع‌الجزایر بی‌نظیر که بخشی از میراث جهانی یونسکوست، در کرانه شرقی استرالیا واقع شده و بیش از 2000 کیلومتر امتداد دارد. دیوار مرجانی استرالیا خانه بیش از 1500 گونه ماهی و بسیاری از گونه‌های دیگر آبزیان مانند لاک‌پشت‌های دریایی است. سواحل شنی سفید رنگ و آب‌های فیروزه‌ای زلال اطراف این دیوار مرجانی چشم‌اندازی بهشت‌گونه را خلق کرده‌اند. غواصی، شنا و قایق‌رانی در این منطقه، تجربه‌ای بی‌نظیر از دیدن زیبایی‌ها و گونه‌های جانوری خارق‌العاده اقیانوس آرام است. دیوار مرجانی استرالیا امروزه یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری و اکوتوریسم این کشور محسوب می‌شود.

دیوار بزرگ مرجانی و سواحل سفید – استرالیا

19. جزایر فارو – دانمارک

جزایر فارو، یک مجمع‌الجزایر بکر و زیبا در اقیانوس اطلس شمالی میان ایسلند و نروژ است که متعلق به دانمارک می‌باشد. این 18 جزیره کوچک و بزرگ با چشم‌اندازهای حیرت‌انگیز از صخره‌های آتشفشانی، دره‌های سرسبز، آبشارها، رودخانه‌ها و سواحل صخره‌ای شهرت دارند. مردم بومی جزایر فارو معروف به فارویی‌ها، از فرهنگ و سنت‌های غنی و کهنی برخوردارند که در سراسر این جزایر حضور دارد. پرورش گوسفند، شکار نهنگ و ماهیگیری از جمله فعالیت‌های سنتی اقتصادی مردم فارو به شمار می‌روند. کلبه‌های سنتی با سقف‌های چمنی و روستاهای کوچک ماهیگیری در کنار مناظر زیبای طبیعی، چهره‌ای رمانتیک و دلپذیر به این جزایر می‌بخشند. پرواز با هلیکوپتر برای دیدن جزایر، قایقرانی، پیاده‌روی و تماشای پرندگان از جمله جاذبه‌های گردشگری در جزایر فارو هستند.

جزایر فارو – دانمارک

20. فرناندو دی نورونیا – برزیل

فرناندو دی نورونیا، یک جزیره کوچک و بهشت‌گونه در شمال شرقی برزیل است که بخشی از میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این جزیره زیبا با سواحل شنی سفید رنگ، آب‌های گرمسیری فیروزه‌ای و درختان نخل، به عنوان یکی از زیباترین سواحل دنیا شناخته می‌شود. غواصی و شنا در آب‌های زلال و پر از آبزیان رنگارنگ اطراف جزیره، تجربه‌ای بی‌نظیر برای گردشگران است. مرجان‌های زیبا و متنوع، صخره‌های آهکی و غار‌ها از دیگر جاذبه‌های طبیعی فرناندو دی نورونیا هستند. همچنین تپه‌های کوچک پوشیده از گیاهان استوایی در این جزیره وجود دارند. امکانات گردشگری خوب و اقامتگاه‌های متنوعی در فرناندو دی نورونیا برای گردشگران فراهم شده است. کم جمعیت بودن و آرامش این جزیره نیز جذابیت آن را دوچندان می‌کند.

فرناندو دی نورونیا – برزیل

21. خلیج هالونگ – ویتنام

خلیج هالونگ، از زیباترین و مشهورترین خلیج‌های جهان در شمال ویتنام است که بخشی از میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود. این خلیج جادویی حدود 1600 جزیره آهکی کوچک و بزرگ دارد که از آب‌های فیروزه‌ای دریا سربرآورده‌اند. تشکیلات آهکی بسیار زیبا و عجیب این جزایر، چشم‌اندازی بی‌نظیر و خیره‌کننده را در هالونگ رقم زده است. قایقرانی در میان این جزیره‌ها با قایق‌های سنتی چوبی ویتنامی، بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی‌های این خلیج است. برخی از جزایر دارای غارهای آهکی تماشایی هستند که گردشگران می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند. صخره‌های شگفت‌انگیز، آبشارها، سواحل خلوت و سایت‌های غواصی عالی نیز در هالونگ وجود دارند. در گذشته دزدان دریایی در غارهای این جزایر پناهگاه داشتند که افسانه‌های جالبی را رقم زده است. امروزه خلیج هالونگ یکی از مشهورترین مقاصد گردشگری در ویتنام است.

21. خلیج هالونگ – ویتنام

22. جزیره‌ی اسکای – اسکاتلند

جزیره اسکای، بزرگترین جزیره مجمع‌الجزایر داخلی اسکاتلند است که در دریای ایرلند شمالی واقع شده است. این جزیره زیبا و سرسبز با چشم‌اندازهای فوق‌العاده از کوه‌های سنگی بلند، دره‌های عمیق، دریاچه‌های آب‌شیرین، آبشارها و جنگل‌های انبوه، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در اسکاتلند به شمار می‌رود. پایتخت جزیره، شهر کوچک پرتری با خانه‌های سنگی قرمزرنگ، جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. مسیرهای کوهنوردی و پیاده‌روی در سراسر جزیره امکان تماشای نزدیک مناظر طبیعی آن را فراهم می‌کنند. اسکای همچنین دارای قلعه‌ها و ساختمان‌های تاریخی بازمانده از قرون وسطی است. غواصی، قایق‌رانی، گلف و تماشای پرندگان از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره هستند. آب‌وهوای اقیانوسی و آرامش حاکم بر اسکای آن را به مقصدی ایده‌آل برای گردشگران تبدیل کرده است.

22. جزیره‌ی اسکای – اسکاتلند

23. دریاچه بایکال روسیه

دریاچه بایکال، عمیق‌ترین و قدیمی‌ترین دریاچه آب شیرین جهان در جنوب سیبری روسیه است. این دریاچه بزرگ و زیبا، بیش از یک مایل ژرفا دارد و در میان رشته کوه‌های سایان واقع شده است. آب بایکال بسیار شفاف و زلال است و تنوع زیستی بی‌نظیری از گیاهان و جانوران دارد. حدود 1800 گونه جانوری و 1000 گونه گیاهی در این دریاچه یافت می‌شوند که برخی از آنها بومی این منطقه هستند. سواحل شنی و صخره‌ای پوشیده از جنگل‌های سوزنی برگ و چشم‌اندازهای کوهستانی اطراف بایکال، زیبایی‌های طبیعی آن را تکمیل می‌کنند. این دریاچه برای فعالیت‌های تفریحی مانند شنا، قایق‌رانی، ماهیگیری و اسکی روی یخ در فصول مختلف محبوبیت دارد. امروزه دریاچه بایکال جزو میراث طبیعی جهان یونسکو نیز به شمار می‌رود.

23. دریاچه بایکال روسیه

24. دریاچه تکاپو – نیوزیلند

دریاچه تکاپو در جزیره جنوبی نیوزیلند، به عنوان یکی از زیباترین دریاچه‌های جهان شناخته می‌شود. این دریاچه آب شیرین زلال و کریستالی، در میان کوهستان‌های آلپ جنوبی قرار گرفته و آب آن از ذوب شدن برف‌های اطراف تامین می‌شود. دریاچه تکاپو به دلیل رنگ فیروزه‌ای متمایز و زیبای آب خود معروف است که از بازتاب نور خورشید و پراکندگی آن در آب ناشی می‌شود. قایق‌رانی و تماشای آرامش سطح آب این دریاچه، تجربه‌ای رویایی را برای گردشگران رقم می‌زند. در اطراف دریاچه تکاپو، چشم‌اندازهای حیرت‌انگیزی از آبشارها، رودخانه‌ها، باتلاق‌ها و جنگل‌های سوزنی برگ نیز وجود دارند. این منطقه بینظیر بخشی از پارک ملی وستلند نیوزیلند است و میزبان گونه‌های متنوعی از پرندگان و دیگر حیات وحش می‌باشد.

دریاچه تکاپو - نیوزیلند

25. دریاچه کلورادا – بولیوی

دریاچه کلورادا در جنوب غربی بولیوی و در ارتفاع 4500 متری از سطح دریا جای گرفته است. این دریاچه زیبا و خیره‌کننده، آب گرم معدنی نمکی سرخ رنگی دارد که به دلیل تراکم بالای املاح و باکتری‌ها در آن ایجاد می‌شود. رنگ سرخ شگفت‌انگیز دریاچه کلورادا در تضاد با سفیدی نمک‌های اطراف آن و رنگ آبی آسمان منطقه قرار گرفته و یکی از عجیب‌ترین و زیباترین چشم‌اندازهای طبیعی جهان را رقم می‌زند. این دریاچه آب گرم در میان دشت‌های نمکی بیابانی بولیوی واقع شده و آب‌وهوای خشک و سردی دارد. دریاچه کلورادا برای گردشگران علاقه‌مند به طبیعت‌گردی و مناظر عجیب یکی از جاذبه‌های اصلی کشور بولیوی به حساب می‌آید. این منطقه همچنین میزبان پرندگان دریاچه‌ای و دیگر گونه‌های حیات وحش است.

Laguna Colorada: Travel Guide To Bolivia's Red Lake [2024]

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ امیرنژاد با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم درباره بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم. در دنیای پر از زیبایی‌ها، بهترین جاذبه‌های گردشگری ماندگاری‌هایی از تاریخ، فرهنگ و طبیعت را در خود جای داده‌اند. این مکان‌ها با طراوت و شگفتی‌های خود، سفری بی‌نظیر و یادگاری فراهم می‌کنند که هر گردشگری را به سوی خود جذب می‌کنند، تا با لذتی عمیق از زیبایی‌های دنیا بهره‌مند شوند.

سوالات متداول درباره بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا

مشاوره کاملا رایگان مهاجرت میخوای؟
آنلاین چت پیام بده یا فرم ارزیابی و پر کن

جاذبه‌هایی مانند تاج محل در هند، کلیسای جامع مسکو در روسیه، گراند کانیون در آمریکا و شهر ونیز در ایتالیا از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری جهان هستند.

مناطقی همچون جزایر گالاپاگوس اکوادور، دریاچه بایکال روسیه، دره وایکینگ در ایسلند، دریاچه‌های پلیتویتسه در کرواسی و دیوار بزرگ مرجانی استرالیا از بهترین جاذبه‌های طبیعی دنیا محسوب می‌شوند.

شهرهایی مانند ونیز ایتالیا، کیوتو در ژاپن، پاریس فرانسه، سان فرانسیسکو آمریکا و استانبول ترکیه از جمله زیباترین و خاص‌ترین مقاصد گردشگری شهری در دنیا هستند.

شهرهای باستانی مانند آنگکورات در کامبوج، اهرام جیزه در مصر، شهرهای باستانی یونان، ماچو پیچو در پرو و جاده ابریشم در چین از بهترین مقاصد برای تجربه فرهنگ‌ها و تمدن‌های کهن هستند.

مکان‌هایی مانند رشته کوه هیمالیا، پارک ملی تورس دلپاین در پاتاگونیا، آبشارهای ویکتوریا در آفریقا، جنگل‌های آمازون و قطب جنوب برای فعالیت‌های ماجراجویانه همچون کوهنوردی، قایق‌رانی، غواصی و… بسیار محبوب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *