مجله مهاجرتی

معرفی 20 مورد از مکان‌های دیدنی کانادا که باید ببینید

مکان های دیدنی کانادا

کانادا با طبیعت خیره‌کننده، شهرهای متنوع و فرهنگ غنی، یکی از مقاصد گردشگری جذاب در جهان است. این کشور از اطلس کوه‌های عظیم گرفته تا سواحل آبی اقیانوس اطلس، ارائه دهنده تجربه‌های منحصر به فردی برای بازدیدکنندگان است. مردمان مهمان‌نواز و فضای پویای فرهنگی نیز افتخارات دیگری هستند که کانادا را به یک مقصد توریستی ممتاز تبدیل کرده‌اند.

از شهرهای زیبای ونکوور و تورنتو با ارتفاعات و ساختارهای شهری فوق‌العاده گرفته تا پارلمان هیل در اتاوا و سنت‌جان، که به عنوان دانشگاه‌ها و مراکز تاریخی شهرهای مختلف از جمله کبک و مونترال، مکان‌های دیدنی فراوانی در کانادا وجود دارد. در ادامه این مطلب از وبلاگ امیرنژاد با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره مکان‌های دیدنی کانادا در اختیارتان قرار دهیم.

کانادا و مکان‌های دیدنی‌اش

1. آبشار نیاگارا (Niagara Falls)

آبشار نیاگارا مجموعه ای از سه آبشار است که در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد. این آبشارها در سر جنوبی گلوگاه رودخانه نیاگارا قرار دارند. این آبشارها از بزرگ به کوچک به ترتیب عبارتند از:

  • آبشار نعل اسب (Horseshoe Falls): این آبشار بزرگترین و معروف ترین آبشار نیاگارا است و در سمت کانادا قرار دارد. این آبشار 275 فوت (84 متر) عرض و 167 فوت (51 متر) عمق دارد.
  • آبشار آمریکایی (American Falls): این آبشار در سمت آمریکا قرار دارد و 167 فوت (51 متر) عرض و 79 فوت (24 متر) عمق دارد.
  • آبشار نقاب عروس (Bridal Veil Falls): این آبشار کوچکترین آبشار نیاگارا است و در سمت آمریکا قرار دارد. این آبشار 100 فوت (30 متر) عرض و 79 فوت (24 متر) عمق دارد.

آبشارهای نیاگارا به دلیل حجم آب زیاد و صدای مهیبشان شناخته شده اند. این آبشارها سالانه بیش از 20 میلیون نفر گردشگر را به خود جذب می کنند. آبشارهای نیاگارا در اثر فرسایش میلیون ها سال پیش تشکیل شده اند. رودخانه نیاگارا از دریاچه ایری سرچشمه می گیرد و در سر جنوبی خود به دریاچه انتاریو می ریزد. در طول مسیر خود، رودخانه از میان صخره های آهکی عبور می کند. این صخره ها به تدریج فرسوده شده اند و در نهایت به شکل آبشارهای نیاگارا درآمده اند.

آبشارهای نیاگارا یک منبع مهم انرژی نیز هستند. دو نیروگاه برق آبی در نزدیکی آبشارها قرار دارند که از نیروی آب برای تولید برق استفاده می کنند. آبشارهای نیاگارا همچنین یک مقصد گردشگری محبوب هستند. از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به پل های نیاگارا، جزیره لوئیس و تونل آبشار اشاره کرد.

آبشار نیاگارا

2. کوه‌های راکی کانادا (The Canadian Rocky Mountains)

کوه‌های راکی کانادا (Canadian Rocky Mountains) بخشی از رشته‌کوه راکی در آمریکای شمالی است که بخش شرقی رشته‌کوه‌های کانادا را در بر می‌گیرد. این کوه‌ها از دشت‌های کانادا تا ساحل غربی این کشور امتداد دارند و طول آنها بیش از 1450 کیلومتر (900 مایل) است. کوه‌های راکی کانادا دارای چندین قله مرتفع مانند کوه رابسون (3954 متر) و کوه کلمبیا (3747 متر) است.

این کوه‌ها همچنین دارای دره‌های عمیق، دریاچه‌های زیبا و یخچال‌های طبیعی متعددی هستند. کوه‌های راکی کانادا یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در این کشور است. این کوه‌ها مکانی عالی برای پیاده‌روی، کوهنوردی، اسکی، اسنوبرد و سایر فعالیت‌های فضای باز هستند.

3. پارک ملی فوندی (Fundy National Park)

پارک فاندی

پارک ملی فوندی (Fundy National Park) یک پارک ملی در استان نیوبرانزویک کانادا است. این پارک در سال 1948 تأسیس شد و مساحتی بالغ بر 2000 کیلومتر مربع (770 مایل مربع) دارد. پارک ملی فوندی به دلیل جزر و مدهای عظیمش مشهور است. این جزر و مدها تا 16 متر (52 فوت) ارتفاع دارند و جزو بلندترین جزر و مدهای جهان هستند. پارک ملی فوندی همچنین دارای مناظر طبیعی متنوعی از جمله جنگل‌های کاج، سواحل صخره‌ای، و آبشارهای متعدد است. این پارک زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران، از جمله خرس‌ها، گوزن‌ها، گرگ‌ها، و پرندگان است.

  • خلیج فوندی: خلیج فوندی محل زندگی جزر و مدهای عظیم پارک است.
  • ساحل صخره‌ای فوندی: این ساحل صخره‌ای دارای مناظری زیبا و خیره‌کننده است.
  • آبشارهای فوندی: پارک ملی فوندی دارای بیش از 25 آبشار است.
  • جنگل‌های کاج: جنگل‌های کاج پارک ملی فوندی زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران هستند.

4. پارک ملی جاسپر (Jasper National Park)

پارک ملی جاسپر بزرگترین پارک ملی در رشته‌کوه راکی کانادا است که ۱۰٬۸۷۸ کیلومتر مربع وسعت دارد. این پارک در ایالت آلبرتا، شمال پارک ملی بنف و غرب شهر ادمونتون قرار گرفته‌است. این پارک شامل یخچال‌های طبیعی از منطقه یخی کلمبیا، چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌ها، آبشارها و کوه‌های متعدد است. از جمله جاذبه‌های گردشگری پارک ملی جاسپر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یخچال آنتاباسکا (Athabasca): این یخچال طبیعی بزرگترین یخچال طبیعی در رشته‌کوه راکی کانادا است.
  • دریاچه لوئیس: این دریاچه زیبا یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کانادا است.
  • آبشار پاندورا: این آبشار زیبا در نزدیکی دریاچه لوئیس قرار دارد.
  • دره کوهستانی کیکینگ هورس (Kicking Horse): این دره کوهستانی دارای مناظری زیبا و خیره‌کننده است.
  • کوه رابسون: این کوه مرتفع‌ترین قله در رشته‌کوه راکی کانادا است.

پارک جاسپر

5. جزیره ونکوور (Vancouver Island)

جزیره ونکوور (Vancouver Island) بزرگترین جزیره در غرب قاره آمریکا است که در استان بریتیش کلمبیا کانادا قرار دارد. این جزیره با مساحت ۳۲٬۱۳۴ کیلومتر مربع (۱۲٬۴۸۵ مایل مربع) دارای مناظر طبیعی متنوعی از جمله جنگل‌های بارانی، سواحل شنی، کوه‌ها و دریاچه‌ها است. جزیره ونکوور دارای دو شهر بزرگ به نام‌های ویکتوریا و نانایمو است. شهر ویکتوریا، پایتخت بریتیش کلمبیا، شهری تاریخی با ساختمان‌های زیبا و پارک‌های سرسبز است. شهر نانایمو، بزرگترین شهر جزیره، شهری مدرن با اقتصاد رونق‌دار است.

12 مورد از بهترین ایده‌‌های کسب و کار در کانادا برای 2024

جزیره ونکوور یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در کانادا است. این جزیره مکانی عالی برای لذت بردن از طبیعت، فعالیت‌های فضای باز و فرهنگ است. از جمله جاذبه‌های گردشگری جزیره ونکوور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملی پسیفیک ریم (Pacific Rim): این پارک ملی دارای سواحل شنی زیبا، جنگل‌های بارانی و صخره‌های مرتفع است.
  • پارک ملی استراتکنا (Strathcona): این پارک ملی دارای کوه‌های بلند، دریاچه‌ها و جنگل‌های سرسبز است.
  • شهر ویکتوریا: این شهر تاریخی دارای ساختمان‌های زیبا، پارک‌های سرسبز و موزه‌های متعدد است.
  • شهر نانایمو: این شهر مدرن دارای اقتصاد رونق‌دار، سواحل شنی زیبا و مراکز خرید متعدد است.

جزیره ونکوور یک مکان زیبا و متنوع است که ارزش بازدید را دارد. این جزیره مکانی عالی برای لذت بردن از طبیعت، فعالیت‌های فضای باز و فرهنگ است.

6. مسیر زیبای کابوت (Cabot Trail)

مسیر زیبای کابوت (Cabot Trail) یک مسیر ساحلی 300 کیلومتری (186 مایلی) در جزیره کیپ برتون در استان نوا اسکوشیا کانادا است. این مسیر از شهر تروانت در جنوب تا شهر سینکتون در شمال امتداد دارد و از میان پارک ملی کوهسار کیپ برتون عبور می‌کند. مسیر زیبای کابوت به دلیل مناظر طبیعی خیره کننده‌اش مشهور است. این مسیر از میان سواحل شنی زیبا، صخره‌های مرتفع، جنگل‌های سرسبز و دهکده‌های ماهیگیری قدیمی عبور می‌کند. مسیر زیبای کابوت یک مکان عالی برای لذت بردن از طبیعت، پیاده روی، دوچرخه سواری و رانندگی است. این مسیر سالانه بیش از 2 میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

آشنایی با 15 تا از بهترین رستوران‌های کانادا

7. خرس‌های قطبی چرچیل (Polar Bears in Churchill)

چرچیل، شهری کوچک در شمال کانادا، به عنوان پایتخت خرس‌های قطبی جهان شناخته می‌شود. هر ساله، صدها خرس قطبی از خلیج هادسون به چرچیل می‌آیند تا برای زمستان شکار کنند. این خرس‌ها در این زمان از سال به دلیل کمبود غذا در قطب شمال، به سمت جنوب حرکت می‌کنند.

خرس‌های قطبی چرچیل یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب این شهر هستند. گردشگران می‌توانند از طریق تورهای مخصوص، از نزدیک خرس‌های قطبی را تماشا کنند. این تورها معمولا با قایق یا اتوبوس انجام می‌شوند. خرس‌های قطبی چرچیل به دلیل باهوش بودن و رفتارهای بازیگوششان شناخته شده‌اند. این خرس‌ها معمولا به گردشگران آسیب نمی‌رسانند، اما مهم است که از فاصله امنی از آن‌ها فاصله بگیرید.

8. ساختمان‌های پارلمان در اتاوا (The Parliament Buildings in Ottawa)

ساختمان‌های پارلمان در اتاوا، پایتخت کانادا، محلی هستند که پارلمان کانادا در آن مستقر است. این ساختمان‌ها یکی از نمادین‌ترین بناهای کانادا هستند و از جاذبه‌های گردشگری محبوب این شهر محسوب می‌شوند. ساختمان‌های پارلمان در سال 1865 شروع به ساخت شدند و در سال 1867، زمانی که کانادا به عنوان یک کشور مستقل تاسیس شد، تکمیل شدند. این ساختمان‌ها در سبک معماری نئوگوتیک ساخته شده‌اند و دارای برج‌ها، گنبدها و طاق‌های بلند هستند. ساختمان‌های پارلمان شامل سه بخش اصلی هستند:

  • مجلس عوام: این ساختمان محل برگزاری جلسات مجلس عوام است.
  • مجلس سنا: این ساختمان محل برگزاری جلسات مجلس سنا است.
  • کتابخانه پارلمان: این ساختمان بزرگترین کتابخانه در کانادا است.

9. پارک ملی بنف و دریاچه لوییز (Lake Louise and Banff National Park)

پارک ملی بنف و دریاچه لوییز دو مکان محبوب در کانادا هستند که به دلیل مناظر طبیعی زیبا و چشمگیرشان مشهور هستند. پارک ملی بنف یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی در جهان است که در سال 1887 تاسیس شد. این پارک در استان آلبرتا واقع شده است و دارای مناظر طبیعی متنوعی از جمله کوه‌های راکی، دریاچه‌ها، جنگل‌ها، و چشمه‌های آب گرم است.

10 چالش‌های مهاجرت به کانادا را بدانید | چه مشکلاتی در راه شما قرار دارند

دریاچه لوییز یک دریاچه زیبا در پارک ملی بنف است که به دلیل آب آبی رنگش مشهور است. این دریاچه توسط یخچال طبیعی Athabasca تشکیل شده است و زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران است. پارک ملی بنف و دریاچه لوییز مکانی عالی برای لذت بردن از طبیعت، پیاده‌روی، کوهنوردی، اسکی، و سایر فعالیت‌های فضای باز است.

10. شهر سنت جان (St. John’s)

سنت جان بزرگترین شهر در استان نیوبرانزویک کانادا است. این شهر در خلیج سنت لورنس قرار دارد و به عنوان پایتخت فرهنگی نیوبرانزویک شناخته می‌شود. سنت جان به دلیل تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته شده است. این شهر دارای ساختمان‌های تاریخی زیادی است که به دوران استعمار بریتانیا برمی‌گردد. سنت جان همچنین دارای یک صحنه هنری و موسیقی پر جنب و جوش است. از جمله جاذبه‌های گردشگری سنت جان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه سنت جان: این قلعه تاریخی در مرکز شهر سنت جان قرار دارد و یکی از نمادین‌ترین بناهای شهر است
  • موزه سنت جان: این موزه دارای مجموعه ای از آثار هنری، تاریخ و فرهنگ است.
  • باغ‌های گیاه شناسی سنت جان: این باغ های زیبا دارای مجموعه ای از گیاهان از سراسر جهان هستند.
  • ساحل راکفیلد: این ساحل زیبا یکی از محبوب ترین مکان های تعطیلات در سنت جان است.
  • مرکز هنری فریزر: این مرکز هنری دارای نمایشگاه های هنری و اجراهای زنده است.

11. ویستلر (Whistler)

ویستلر یک شهر توریستی در استان بریتیش کلمبیا کانادا است. این شهر در کوه‌های راکی کانادا واقع شده است و به دلیل مناظر طبیعی زیبا و امکانات تفریحی متنوعش شناخته شده است. ویسلر یک مقصد محبوب برای اسکی و اسنوبرد است. این شهر دارای دو کوه بزرگ اسکی است که دارای بیش از 200 پیست اسکی هستند. ویستلر همچنین یک مقصد محبوب برای پیاده‌روی، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری کوهستان و سایر فعالیت‌های فضای باز است. ویسلر همچنین دارای یک صحنه فرهنگی و هنری پر جنب و جوش است. این شهر دارای چندین موزه، گالری هنری و سالن تئاتر است. از جمله جاذبه‌های گردشگری ویستلر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ویزای توریستی کانادا چیست | چطور باید این ویزا را دریافت کرد

  • پارک ملی اسکی ویستلر-بلاکمب: این پارک اسکی بزرگترین پارک اسکی در نیمکره غربی است.
  • پارک ملی ژوراسیک: این پارک ملی دارای مجموعه‌ای از فسیل‌های دایناسورها است.
  • غارهای یخی غارهای یخچال طبیعی: این غارهای یخی زیبا در نزدیکی ویستلر قرار دارند.
  • چشمه‌های آب گرم ویستلر: این چشمه‌های آب گرم مکانی عالی برای استراحت و آرامش است.
  • منطقه تاریخی ویستلر: این منطقه تاریخی دارای ساختمان‌های تاریخی زیادی است که به دوران استعمار بریتانیا برمی‌گردد.

12. شهر هالیفاکس (Halifax)

هالیفاکس، پایتخت استان نوا اسکوشیا در کانادا، یک شهر زیبا و متنوع است که ارزش بازدید را دارد. این شهر دارای تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش و مناظر طبیعی زیبا است. هالیفاکس به دلیل موقعیت استراتژیک خود در اقیانوس اطلس، از اهمیت تاریخی زیادی برخوردار است. این شهر در گذشته به عنوان یک مرکز مهم تجاری و نظامی بوده است. هالیفاکس همچنین محل وقوع انفجار نوا اسکوشیا در سال 1917 بود که بزرگترین انفجار غیرهسته‌ای در تاریخ بود.

این شهر دارای چندین موزه، گالری هنری، سالن تئاتر و مرکز موسیقی است. هالیفاکس همچنین میزبان چندین جشنواره و رویداد فرهنگی در طول سال است. از جمله جاذبه‌های گردشگری هالیفاکس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قلعه هالیویل: این قلعه تاریخی در مرکز شهر هالیفاکس قرار دارد و یکی از نمادین ترین بناهای شهر است.
  • موزه میراث هالیفاکس: این موزه دارای مجموعه ای از آثار هنری، تاریخ و فرهنگ است.
  • باغ های گیاه شناسی هالیفاکس: این باغ های زیبا دارای مجموعه ای از گیاهان از سراسر جهان هستند.
  • ساحل بون آئور: این ساحل زیبا یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تعطیلات در هالیفاکس است.
  • مسیر زیبای کابوت: این مسیر ساحلی 300 کیلومتری یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در نوا اسکوشیا است.

13. جزیره توفینو (Tofino)

جزیره توفینو یک جزیره کوچک در سواحل غربی کانادا است که در استان بریتیش کلمبیا واقع شده است. این جزیره به دلیل مناظر طبیعی زیبا، موج‌سواری و ماهیگیری شناخته شده است. توفینو دارای سواحل شنی زیبا، جنگل‌های بارانی انبوه و کوه‌های سرسبز است. این جزیره همچنین زیستگاه انواع مختلفی از گیاهان و جانوران است، از جمله خرس‌های سیاه، گوزن‌های شمالی و نهنگ‌ها.

توفینو یک مقصد محبوب برای موج‌سواران است. این جزیره دارای برخی از بهترین موج‌های جهان برای موج‌سواری است. توفینو همچنین یک مقصد محبوب برای ماهیگیران است. این جزیره دارای ماهی‌های زیادی از جمله ماهی سالمون، ماهی آزاد و ماهی کولی است.

14. شهر کبک (Quebec City)

شهر کبک، مرکز استان کبک کانادا، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای قاره آمریکای شمالی است. این شهر در سال 1608 توسط فرانسوی‌ها تاسیس شد و به عنوان پایتخت فرانسه نو شناخته می‌شد. کبک به دلیل تاریخ غنی، فرهنگ پر جنب و جوش و مناظر طبیعی زیبا شناخته شده است. این شهر دارای ساختمان‌های تاریخی زیادی است که به دوران استعمار فرانسه برمی‌گردد. کبک همچنین دارای یک صحنه فرهنگی و هنری پر جنب و جوش است.

15. برج سی ‌ان (CN Tower)

برج سی‌ان (CN Tower) یک برج مخابراتی و رصدخانه در شهر تورنتو، کانادا است. این برج با ارتفاع ۵۵۳.۳ متر، بلندترین برج آزاد ایستاده در نیمکره غربی و هفتمین برج بلند جهان است. برج سی‌ان در سال ۱۹۷۶ به روی عموم مردم گشوده شد و از آن زمان به یکی از جاذبه‌های گردشگری محبوب تورنتو تبدیل شده است. برج سی‌ان دارای دو عرشه دیدبانی است که از آن‌ها می‌توان مناظر پانورامای شهر تورنتو و اطراف آن را مشاهده کرد. عرشه دیدبانی اصلی در ارتفاع ۳۴۶ متری قرار دارد و عرشه دیدبانی داخلی در ارتفاع ۴۴۷ متری قرار دارد.

16. شهر وایت هورس (WhiteHorse)

شهر وایت هورس (Whitehorse) پایتخت استان یوکان در کانادا است. این شهر در درۀ وایت هورس و فاصلۀ نسبتاً نزدیک به اقیانوس آرام قرار دارد، بنابراین آب‌وهوای آن در‌مقایسه‌با شهرهای شمالی دیگر کانادا مانند یلونایف کمی معتدل‌تر است. وایت هورس به دلیل تاریخ غنی و فرهنگ پر جنب و جوشش شناخته شده است. این شهر دارای ساختمان‌های تاریخی زیادی است که به دوران استعمار بریتانیا برمی گردد. وایت هورس همچنین دارای یک صحنه هنری و موسیقی پر جنب و جوش است.

17. پارک ایالتی سواحل آرگیل (Argyle Shores)

پارک ایالتی سواحل آرگیل (Argyle Shores) یک پارک ایالتی در جزیره پرنس ادوارد، کانادا است. این پارک در سواحل جنوبی جزیره قرار دارد و به دلیل سواحل شنی زیبایش شناخته شده است. سواحل آرگیل دارای ساحل‌هایی با شن‌های قرمز رنگ است که منظره‌ای منحصربه‌فرد را ایجاد می‌کند. این سواحل همچنین مکانی عالی برای شنا، آفتاب گرفتن و پیاده‌روی هستند.

پارک ایالتی سواحل آرگیل همچنین دارای چندین مسیر پیاده‌روی است که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها برای کاوش در پارک استفاده کنند. این مسیرها به بازدیدکنندگان امکان می‌دهند تا از مناظر طبیعی پارک از جمله جنگل‌های کاج، چمنزارها و سواحل لذت ببرند.

18. دره اوکناگن (okanagan valley)

دره اوکناگن (Okanagan Valley) یک منطقه زیبا و حاصلخیز در جنوب غربی کانادا است. این منطقه در استان بریتیش کلمبیا قرار دارد و به دلیل آب و هوای گرم و خشک، مناظر طبیعی زیبا و محصولات کشاورزی متنوعش شناخته شده است. دره اوکناگن دارای آب و هوای نیمه‌خشک است که تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل دارد. این آب و هوا باعث شده است که این منطقه به یک منطقه مهم کشاورزی تبدیل شود. دره اوکناگن یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انگور و محصولات کشاورزی دیگر در کانادا است.

دره اوکناگن همچنین دارای مناظر طبیعی زیبا است. این منطقه دارای کوه‌های سرسبز، دریاچه‌های آبی، جنگل‌های انبوه و سواحل شنی است. این مناظر طبیعی باعث شده است که دره اوکناگن به یک مقصد محبوب برای گردشگری تبدیل شود.

19. باغ گیاه شناسی مونترال (Montreal Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی مونترال (Montreal Botanical Garden) دومین باغ گیاه‌شناسی بزرگ جهان است که در شهر مونترال، کانادا واقع شده است. این باغ در سال ۱۹۳۱ افتتاح شده و بیش از ۱۰ گلخانه‌ی دیدنی دارد. این باغ یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا و ارزان برای علاقه‌مندان به گل‌ها و گیاهان است. گردشگرانی که علاقه به گل و گیاه داشته باشند، این جاذبه دیدنی را از دست نمی‌دهند. باغ گیاه شناسی مونترال دارای بخش‌های مختلفی است، از جمله:

  • بخش باغ‌های موضوعی: این بخش دارای باغ‌های موضوعی مختلفی است که هر کدام به یک منطقه جغرافیایی یا موضوع خاص اختصاص یافته‌اند.
  • بخش گلخانه‌ها: این بخش دارای ۱۰ گلخانه‌ی بزرگ است که گیاهان از سراسر جهان را در خود جای داده‌اند.
  • بخش باغ‌های علمی: این بخش دارای باغ‌هایی است که برای تحقیقات علمی استفاده می‌شوند.

20. پارک ملی گروس مورن (Gros Morne)

پارک ملی گروس مورن (Gros Morne) یک پارک ملی در استان نیوفاندلند و لابرادور، کانادا است. این پارک در سال ۱۹۷۳ به عنوان یک میراث جهانی یونسکو ثبت شد. پارک ملی گروس مورن به دلیل مناظر طبیعی خیره‌کننده‌اش شناخته شده است. این پارک دارای کوه‌های سرسبز، دریاچه‌های آبی، صخره‌های مرتفع و توندراهای برهنه است. از جمله جاذبه‌های گردشگری پارک ملی گروس مورن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوه گروس مورن: این کوه بلندترین کوه در پارک ملی گروس مورن است و دارای مناظر پانورامای زیبایی از منطقه است.
  • دره آستینچ: این دره زیبا دارای صخره‌های مرتفع و دریاچه‌های آبی است.
  • دره هاربر: این دره زیبا دارای مناظر طبیعی متنوعی از جمله کوه‌ها، جنگل‌ها و دریاچه‌ها است.
  • توندراهای لیسارد: این توندراهای وسیع دارای مناظر منحصربه‌فردی هستند.

چطور باید مکان‌های دیدنی کانادا را ببینیم و به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای بازدید از مکان‌های دیدنی کانادا، ابتدا باید ویزای کانادا را دریافت کنید. برای دریافت ویزای کانادا، باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارائه دهید:

پس از دریافت ویزای کانادا، می‌توانید به کانادا سفر کنید و از مکان‌های دیدنی این کشور بازدید کنید. برای بازدید از بسیاری از مکان‌های دیدنی کانادا، نیازی به خرید بلیط یا رزرو قبلی ندارید. با این حال، برای بازدید از برخی از مکان‌های دیدنی محبوب، مانند پارک‌های ملی و موزه‌ها، ممکن است نیاز به خرید بلیط یا رزرو قبلی داشته باشید.

 

آشنایی با انواع ویزای کانادا | کدام ویزا برای شما مناسب است

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ خدمات مهاجرتی امیرنژاد با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم درباره مکان‌های دیدنی کانادا اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم. کانادا با طبیعت خیره‌کننده، شهرهای فوق‌العاده و فرهنگ غنی، مبدأ سفرهای بی‌پایان از دنیای دیدنی است. از اطلس کوه‌های بلند تا سواحل آرامش‌بخش، این سرزمین یک موزه زنده از زیبایی‌ها و تاریخ متنوع است. شهرهای چون ونکوور و تورنتو با معماری خیره‌کننده و فعالیت‌های فرهنگی فراوان، تجربه‌های شهری بی‌نظیری را ارائه می‌دهند. پارک‌های ملی همچون پارک ملی بانف و شلال نیاگارا به گونه‌ای ماندگار، آفریننده تجارب طبیعی استثنایی هستند.

مشاوره کاملا رایگان مهاجرت میخوای؟
آنلاین چت پیام بده یا فرم ارزیابی و پر کن

سوالات متداول درباره مکان‌های دیدنی کانادا

فصل گردشگری در کانادا از ماه مه تا سپتامبر است. در این فصل، آب‌وهوا معتدل است و بسیاری از مکان‌های دیدنی کانادا باز هستند. اگر قصد دارید از مکان‌های دیدنی طبیعی کانادا مانند پارک‌های ملی و دریاچه‌ها بازدید کنید، فصل تابستان بهترین زمان برای سفر است. اگر قصد دارید از مکان‌های دیدنی شهری کانادا مانند موزه‌ها و گالری‌های هنری بازدید کنید، فصل پاییز و زمستان نیز گزینه‌های مناسبی هستند.

برای اطلاع از مکان‌های دیدنی کانادا، می‌توانید از منابع مختلفی مانند وب‌سایت‌های گردشگری، مجلات گردشگری و کتاب‌های راهنمای گردشگری استفاده کنید. همچنین، می‌توانید با مراجعه به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود، از اطلاعات گردشگری کانادا مطلع شوید.

برخی از مکان‌های دیدنی کانادا به صورت رایگان یا با هزینه‌ای بسیار کم قابل بازدید هستند. به عنوان مثال، بسیاری از پارک‌های شهری کانادا به صورت رایگان باز هستند. همچنین، برخی از موزه‌ها و گالری‌های هنری کانادا در روزهای خاص هفته یا ماه، به صورت رایگان یا با هزینه‌ای بسیار کم به روی عموم باز هستند.

برای بازدید از مکان‌های دیدنی کانادا، باید ویزای کانادا را دریافت کنید. برای دریافت ویزای کانادا، باید مدارک زیر را به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارائه دهید:

  • گذرنامه معتبر با حداقل ۶ ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • فرم درخواست ویزای کانادا
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • مدارک شغلی یا تحصیلی
  • بلیط هواپیما و رزرو هتل

برای بازدید از مکان‌های دیدنی کانادا با وسایل حمل‌ونقل عمومی، می‌توانید از اتوبوس، قطار یا هواپیما استفاده کنید.

  • اتوبوس: اتوبوس یکی از ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی در کانادا است. اتوبوس‌های بین‌شهری کانادا، شهرهای مختلف این کشور را به هم متصل می‌کنند.
  • قطار: قطار یکی از سریع‌ترین روش‌های حمل‌ونقل عمومی در کانادا است. قطارهای کانادا، شهرهای مختلف این کشور را به هم متصل می‌کنند.
  • هواپیما: هواپیما سریع‌ترین روش برای سفر بین شهرهای کانادا است.

کانادا دارای بسیاری از مکان‌های دیدنی مناسب برای خانواده‌ها است. برخی از این مکان‌های دیدنی عبارتند از:

  • پارک‌های ملی: پارک‌های ملی کانادا دارای مناظر طبیعی زیبا و امکانات رفاهی متنوعی هستند که برای خانواده‌ها مناسب هستند.
  • موزه‌ها و گالری‌های هنری: بسیاری از موزه‌ها و گالری‌های هنری کانادا دارای نمایشگاه‌ها و فعالیت‌هایی هستند که برای خانواده‌ها جذاب هستند.
  • شهربازی‌ها: کانادا دارای چندین شهربازی بزرگ و مجهز است که برای خانواده‌ها مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *