مجله مهاجرتی

کارگران غیرمجاز صنعت ساخت و ساز کانادا اقامت دائم دریافت می کنند

با اعلام رسمی اداره مهاجرت کانادا‌ کارگران صنعت ساز و ساز غیر مجاز در محدوده تورنتو بزرگ (Greater Toronto Area) می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند.

برنامه مهاجرتی آزمایشی کارگران ساختمانی غیر مجاز برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ با اختصاص ۵۰۰ موقعیت اقامت دائم آغاز شد .طبق اعلان جدید این مقدار به ۱۰۰۰ نفر رسیده است.این برنامه تا ژانویه ۲۰۲۴ پرونده جدید قبول خواهد کرد.

کارگران غیر مجاز (Out-Of -Status)به افرادی گفته می شود که وضعیت اقامتی خود را از دست داده اند و به طور غیر قانونی در کانادا مشغول به کار هستند.متقاضیان این برنامه بایستی سابقه کار قابل توجهی در صنعت ساخت و ساز داشته باشند و همچنین تنها دلیل از دست دادن وضعیت اقامتیشان در کانادا ماندن بیشتر از میزان مجاز بوده. نه دلایل دیگر از جمله رد شدن پرونده پناهندگی.

برای واجد شریط شدن در این برنامه شرایط زیر الزامی است:

  • با ویزای موقت وارد کانادا شدند ولی در حال حاضر وضعیت اقامتی ندارند
  • حداقل پنج سال در کانادا زندگی کردند
  • حداقل سه سال در پنج سال گذشته در کانادا کار مرتبط کرده اند
  • اعضای درجه یک خانواده در کانادا دارند(همسرفرزند،پدر,مادر,خواهر,برادر,پدر و مادر بزرگ,عمو,عمه,برادرزاده,خواهرزاده)

    در لیست رشته های مورد قبول تمامی مشاغل مرتبط با صنعت ساخت و ساز از جمله مکانیک,برقکار,لوله کش,بنا, کارگر ساختمانی,جوشکار,نجار,قالب ساز و غیره حضور دارند.

    این تصمیم به دلیل کمبود شدید نیروی کار در GTA در صنعت ساخت و ساز به ویژه بعد از پاندمی گرفته شده است.این افراد با تجربیات فراوانشان نقش بسزایی در پیشرفت صنعتی محدوه تورنتو بزرگ داشته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *