مجله مهاجرتی

گرین کارت آمریکا چیست؟ | چطور می‌توان برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کرد

مقدمه

گرین کارت یا کارت سبز، یک مدرک مهاجرتی معتبر در ایالات متحده آمریکا است که به دارندگانش اجازه می‌دهد به صورت دائمی در این کشور اقامت کرده و به طور قانونی در آن کار کنند. این کارت، یک دروازه به دنیای فرصت‌ها و حقوق شهروندی آمریکا برای مهاجران سرتاسر جهان به‌شمار می‌آید. دارندگان گرین کارت می‌توانند در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آمریکا فعالیت کنند و از مزایای حقوقی و اجتماعی که این کشور ارائه می‌دهد، بهره‌برده شوند. در ادامه این مطلب از وبلاگ امیرنژاد با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره گرین کارت آمریکا در اختیارتان قرار دهیم.

گرین کارت آمریکا چیست و از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

گرین کارت یا کارت سبز یک نوع ویزای مهاجرتی به ایالات متحده آمریکا است که به دارندگانش اجازه می‌دهد در این کشور برای مدت نامحدود اقامت داشته و به صورت قانونی کار کنند. در گرین کارت، اطلاعات مهمی در مورد دارنده و حقوق و مزایای شخص دارنده ذکر می‌شود. این اطلاعات عبارتند از:

  1. نام و اطلاعات شخصی: نام کامل، تاریخ تولد، جنسیت و مشخصات دیگر شخص در کارت ثبت می‌شوند.
  2. شماره کارت، تاریخ صدور و تاریخ انقضا: هر گرین کارت دارای یک شماره منحصر به فرد یا یونیک نامبر (شماره USCIS) است و تاریخ انقضای و صدور آن نیز درج می‌شود.
  3. تصویر شخص: یک تصویر از شخص به کارت اضافه می‌شود.
  4. وضعیت تاهل و خانواده: اطلاعات در مورد وضعیت تاهل و افراد وابسته به دارنده گرین کارت، مانند همسر و فرزندان، درج می‌شود.
  5. شغل و تحصیلات: اطلاعات در مورد شغل و تحصیلات دارنده گرین کارت وارد می‌شود.
  6. حقوق و مزایا: گرین کارت دارنده‌ای را بهره‌مند از حقوق و مزایایی نظیر حق پزشکی، حق تحصیل، حقوق کاری و حقوق اجتماعی در ایالات متحده می‌کند.
  7. نوع گرین کارت: در برخی گرین کارت‌ها محدودیت‌ها یا شرایط ویژه‌ای برای نوع دارنده گرین کارت در نظر گرفته می‌شود که در گرین کارت مشخص است.

راه‌های دریافت گرین کارت آمریکا

دریافت گرین کارت آمریکا ساده نیست، اما خیلی سخت هم نیست و شما باید شرایط خود را بسنجید و از طریق راه درست اقدام به دریافت گرین کارت کنید. در ادامه راه‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید اقدام به دریافت گرین کارت آمریکا کنید را به شما می‌گوییم.

دریافت گرین کارت از طریق لاتاری

برنامه ویزای تنوع نژادی (DV) یا لاتاری، یک برنامه قرعه‌کشی است که هر ساله توسط دولت ایالات متحده برگزار می‌شود تا به حدود 55 هزار شهروند (این رقم ممکن است تغییر کند) واجد شرایط در کشورهای مختلف که نرخ مهاجرت آن‌ها به آمریکا پایین است، ویزای مهاجرت یا همان گرین کارت اعطا کند. برای واجد شرایط بودن در لاتاری باید:

  • شهروند کشورهای واجد شرایط باشید.
  • حداقل دیپلم دبیرستان یا مدرک معادل آن داشته باشید.
  • از نظر مالی مشکلی نداشته و به خوبی حمایت شوید (حداقل هزینه برای مهاجرت و زندگی در آمریکا).

اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید در هر سال بین 1 اکتبر و 31 دسامبر برای برنامه DV ثبت نام کنید. ثبت نام رایگان است و می‌توانید به صورت آنلاین یا از طریق ارسال فرم کاغذی ثبت نام را انجام دهید. اگر برنده لاتاری شوید، باید برای دریافت گرین کارت به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در کشور خود درخواست دهید، در غیر این صورت نزدیک‌ترین کشور که دارای کنسولگری یا سفارت آمریکا است. پس از دریافت ویزا، می‌توانید به آمریکا سفر کرده و اقامت دائم خود را شروع کنید. لاتاری یک راه عالی برای مهاجرت به آمریکا است که فرآیند نسبتا آسان و ارزانی دارد و شانس خوبی برای برنده شدن دارید.

دریافت گرین کارت به روش ازدواج

دریافت گرین کارت از ازدواج

اگر با یک شهروند یا دارنده گرین کارت ایالات متحده ازدواج کرده‌اید، می‌توانید برای دریافت گرین کارت از طریق ازدواج اقدام کنید. این یک راه عالی برای مهاجرت به ایالات متحده و شروع یک زندگی جدید است. برای دریافت اقامت دائم آمریکا از طریق ازدواج باید مدارک زیر را داشته باشید:

  • گواهی نامه
  • سند ازدواج
  • تمکن مالی
  • اثبات تابعیت ایالات متحده یا اقامت دائم همسر
  • مدارک ورود قانونی به ایالات متحده آمریکا
  • گواهی عدم سوء پیشینه

اگر برای دریافت گرین کارت از طریق ازدواج واجد شرایط هستید، باید برای دریافت گرین کارت به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در کشور خود یا نزدیک‌ترین کشور درخواست دهید. پس از دریافت ویزای خود، می‌توانید به ایالات متحده سفر کرده و اقامت دائم خود را شروع کنید. فرآیند دریافت گرین کارت از طریق ازدواج نسبتا پیچیده است، بنابراین مهم است که با یک وکیل مهاجرتی یا آژانس مهاجرتی مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام مراحل را به درستی طی کرده‌اید.

دریافت گرین کارت به وسیله تحصیل

بهترین رشته‌های تحصیلی برای مهاجرت در سال 2023 کدامند

اگر علاقه‌مند به دریافت گرین کارت از طریق تحصیل در آمریکا هستید، باید برای ویزای F-1 یا M-1 درخواست دهید. ویزای F-1 برای دانشجویانی است که در یک موسسه آموزشی معتبر در آمریکا ثبت نام کرده‌اند. ویزای M-1 برای دانشجویانی است که در یک برنامه حرفه‌ای یا تکنیکی در ایالات متحده ثبت نام کرده‌اند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای F-1 یا M-1، باید:

  • یک موسسه آموزشی معتبر در ایالات متحده را پیدا کنید که شما را بپذیرد.
  • قادر به پرداخت هزینه‌های تحصیل خود در ایالات متحده باشید.
  • یک بیمه پزشکی را خریداری کنید که حداقل پوشش‌های مورد نیاز توسط وزارت امنیت داخلی ایالات متحده را ارائه دهد.

آشنایی با دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا

اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید برای ویزای F-1 یا M-1 به کنسولگری یا سفارت ایالات متحده در کشور خود درخواست دهید. پس از دریافت ویزای خود، می‌توانید به ایالات متحده سفر کرده و تحصیلات خود را شروع کنید.

دریافت گرین کارت با سرمایه گذاری

برنامه ویزای سرمایه گذاری ایالات متحده (EB-5) یک راه برای افراد خارجی است تا از طریق سرمایه گذاری در آمریکا، گرین کارت این کشور را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن برای ویزای سرمایه گذاری EB-5، باید:

  • حداقل 1 میلیون دلار در یک منطقه اشتغال هدف (TEA) سرمایه گذاری کنید یا حداقل 500 هزار دلار در یک منطقه روستایی یا منطقه شهری با نرخ بالای بیکاری سرمایه گذاری کنید.
  • ایجاد حداقل 10 شغل جدید تمام وقت برای شهروندان ایالات متحده یا دارندگان گرین کارت.
  • نداشتن سوء پیشینه

اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید برای ویزای EB-5 به کنسولگری یا سفارت آمریکا در کشور خود یا نزدیک‌ترین کشور درخواست دهید. پس از دریافت ویزای خود، می‌توانید به این کشور سفر کرده و گرین کارت خود را دریافت کنید. فرآیند دریافت گرین کارت از طریق برنامه EB-5 نسبتا پیچیده است، بنابراین مهم است که با یک وکیل مهاجرت مشورت کنید تا مطمئن شوید که تمام مراحل را به درستی طی کرده‌اید.

دریافت گرین کارت به واسطه خویشاوندی

اگر یک فامیل درجه یک دارنده گرین کارت داشته باشید، می‌توانید برای دریافت گرین کارت از طریق خویشاوندی اقدام کنید. افرادی زیادی از این راه به آمریکا مهاجرت کرده‌اند و در حال تحصیل و یا کار در این کشور هستند. برای واجد شرایط بودن برای دریافت گرین کارت از طریق خویشاوندی، باید:

  • با یک شهروند یا دارنده گرین کارت ایالات متحده رابطه خونی از نوع درجه یک داشته باشید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید.
  • از نظر مالی هم بتوانید زندگی خوبی در کشور آمریکا داشته باشید.

دریافت گرین کارت با داشتن جاب آفر

دریافت گرین کارت آمریکا با از طریق کار یا جاب آفر نیز سختی‌های خودش را دارد، اما اگر جاب آفری از آمریکا داشته باشید، یعنی اینکه شانس به شما روی آورده است. زیرا آمریکا نیروی کار نسبتا خوبی را تحت کنترل دارد و کم پیش می‌آید که به شهروندان دیگر کشورها پیشنهاد کار دهد.

جاب آفر کانادا چیست؟ | چطور جاب آفر از کانادا دریافت کنیم

علاوه بر این، دریافت گرین کارت با جاب آفر معمولا برای شغل‌هایی است که به صورت بلند مدت بوده و بیشتر از 2 سال به طول می‌انجامند. آمریکا برای جاب آفرهایی که کمتر از 2 سال طول می‌کشد، ویزای کاری صادر می‌کند که دائمی نیست و نیاز به تمدید دارد.

دلایل ریجکت شدن ویزای کاری کانادا چیست | راه برطرف کردن آن‌ها

مدارک لازم برای دریافت گرین کارت

همانطور که گفتیم، هر شخصی که گرین کارت آمریکا را داشته باشد، به معنی این است که اجازه اقامت دائم در این کشور را دارد و برابر یک شهروند آمریکایی است. روش‌های بسیاری برای گرفتن گرین کارت وجود دارد که به تعدادی از آن‌ها اشاره کردیم. اما باید بدانید که چه مدارکی نیاز است تا گرین کارت آمریکا را دریافت کنید.  جهت دریافت کارت سبز آمریکا باید مدارک ثبت نام لاتاری را نیز ارائه بدهید که در این قسمت به آن اشاره می‌کنیم.

  • کارت و شناسنامه ملی
  • گواهینامه معتبر
  • عکس مناسب ( عکس باید برای 3 ماه اخیر باشد)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی سلامت پزشکی
  • پر کردن فرم پزشکی I-639
  • ارائه فرم اطلاعات شخصی AG325

آشنایی با انواع گرین کارت آمریکا

گرین کارت آمریکا انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ها و خدمات خاصی را به دارندگان ارائه می‌دهند. همچنین روش دریافت هر کدام از آن‌ها نیز متفاوت است و برای دریافت باید ببینید که شرایط شما به کدام یک از گرین کارت‌ها بیشتر نزدیک است. در ادامه انواع گرین کارت آمریکا را به شما معرفی می‌کنیم.

گرین کارت خانوادگی

گرین کارت خانوادگی نوعی گرین کارت است که به اعضای نزدیک خانواده یک شهروند ایالات متحده یا دارنده گرین کارت ایالات متحده اعطا می‌شود. این نوع گرین کارت به افراد اجازه می‌دهد تا به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنند. انواع مختلف گرین کارت خانوادگی وجود دارد، اما رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • گرین کارت همسر
  • گرین کارت فرزند
  • گرین کارت والدین
  • گرین کارت خواهر و برادر

گرین کارت کاری

گرین کارت کاری نوعی گرین کارت است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا به طور دائم در ایالات متحده زندگی و کار کنند. این نوع گرین کارت به مهاجران اجازه می‌دهد تا در شغلی که نیازهای آمریکا را برطرف می‌کند، مشغول به کار شوند. برای واجد شرایط بودن برای گرین کارت کاری، باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای آمریکایی داشته باشید. همچنین باید سابقه و پیشینه شما خالی از جرم و جنایت باشد و از نظر مالی نیز در آمریکا خالی از دغدغه باشید.

کار دانشجویی در کانادا چگونه است؟ | با کار دانشجویی در کانادا چقدر درآمد خواهم داشت

گرین کارت سرمایه گذاری

گرین کارت سرمایه گذاری نوعی ویزای مهاجرتی است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا با سرمایه گذاری در یک آمریکا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنند. این برنامه به عنوان ویزای سرمایه گذاری EB-5 شناخته می‌شود و باید حداقل 1 میلیون دلار در یک منطقه اشتغال هدف (TEA) یا حداقل 500 هزار دلار در یک منطقه روستایی یا منطقه شهری با سطح بالای بیکاری سرمایه گذاری کنید.

گرین کارت بشر دوستانه

گرین کارت بشر دوستانه نوعی گرین کارت است که به افراد خارجی اجازه می‌دهد تا به طور دائم در آمریکا زندگی و کار کنند. این نوع گرین کارت به مهاجران اجازه می‌دهد تا از کشور خود که در آن به دلایل مختلفی از جمله جنگ، آزار و اذیت، یا نقض حقوق بشر در معرض خطر هستند، فرار کنند و به آمریکا پناه ببرند.

گرین کارت لاتاری

برنامه ویزای تنوع ژنتیکی (DV) یکی از راه‌های مهاجرت به آمریکا است که بسیاری از افراد آن را بهترین راه ورود به آمریکا می‌دانند. البته در این روش محدودیت‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود شانس شما برای برنده شده در این قرعه کشی کمتر باشد. هر ساله، ایالات متحده 55 هزار ویزای گرین کارت را از طریق لاتاری صدور می‌کند. این تعداد ویزا در اختیار کشورهایی قرار می‌گیرد که تعداد نسبتا کمتری مهاجر به آمریکا دارند.

زمان دریافت گرین کارت چقدر است؟

مدت زمان گرفتن گرین کارت آمریکا به نوع ویزای شما بستگی دارد. به عنوان مثال اگر شما در لاتاری که معمولا سریع‌ترین راه مهاجرت به آمریکا است، برنده شوید، طی نهایت دو سال (از زمان ثبت نام تا ورود به آمریکا) گرین کارت خود را دریافت می‌کنید، اما پردازش بعضی از ویزاهای دیگر مثلا ویزای خانوادگی ممکن است بیشتر به طول بیانجامد. پس از انجام مراحلی که باید برای دریافت کارت سبز طی کنید، فرم I-485 برای شما تشکیل می‌شود. برای پردازش مدارک و فرم‌های شما چیزی حدود 8 تا 14 ماه نیاز است.

اگر با ویزای مهاجرتی وارد ایالات متحده شوید، دریافت اقامت دائم آمریکا معمولا 90 روز زمان می‌برد. البته این مدت زمان به شرایط شما بستگی دارد و ممکن است کم یا زیاد شود. برای دریافت گرین کارت آمریکا از طریق ازدواج نیز معمولا باید حدود 10 تا 38 ماه منتظر بمانید.

مزایای گرین کارت آمریکا چیست؟

شخصی که گرین کارت دارد، می‌تواند همسر یا بچه‌های زیر 21 سال خود را به آمریکا بیاورد و بعد از دریافت گرین کارت و گذشت 5 سال، برای آن‌ها درخواست شهروندی دهد. در ضمن دارندگان کارت سبز از مزایای داشتن شماره ملی برخوردار می‌شوند، این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای 10 سال سابقه کار در آمریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود. در ادامه مزایای داشتن گرین کارت را به شما می‌گوییم.

  • حق سکونت در کشور آمریکا
  • شهروندی آمریکا
  • دریافت پاسپورت آمریکایی
  • امکان سفر به تمام کشورهای دنیا بدون ویزا
  • حق کار و تحصیل در آمریکا
  • امکان بیمه
  • نوزادان شما هم شهروند آمریکا محسوب می‌شوند
  • دسترسی به نظام آموزش عالی ایالات متحده
  • امکان یافتن مشاغل فدرال
  • دسترسی به نظام بهداشت و درمان
  • آوردن آسان‌تر اعضای خانواده
  • دارنده گرین کارت میتواند اسپانسر افراد دیگر شود.

هزینه گرین کارت آمریکا چقدر است؟

هزینه گرین کارت آمریکا برای دریافت انواع ویزاهای مختلف یکسان است، اما در برخی موارد هزینه‌های جانبی به وجود می‌آید که باید آن‌ها را پرداخت کنید. هزینه صدور گرین کارت برای هر فرد 220 دلار خواهد بود. پس از آنکه پروسه کاریتان در سفارت به اتمام رسید و موفق به گرفتن یکی از ویزاهای مهاجرتی آمریکا شدید، باید هزینه صدور گرین کارت و روند اداری آن را به صورت آنلاین بپردازید. در واقع باید این مبلغ را بعد از پیکاپ ویزایتان از سفارت و قبل از مهاجرت به آمریکا پرداخت کنید.

قوانین و وظایف داشتن گرین کارت

با دریافت کارت سبز آمریکا حقوق و مسئولیت‌هایی نیز برای شما تعریف می‌شود که باید در رعایت و حفظ آن‌ها تلاش کنید. افرادی که اقامت دائم آمریکا را دریافت می‌کنند باید از قوانین زیر تبعیت کنند. عدم تابعیت از این قوانین ممکن است منجر به اخراج فرد از ایالات متحده شود.

  • دارنده کارت سبز باید از قوانین ایالات متحده آمریکا و مناطق تحت کنترل آن پیروی کنند.
  • دارنده گرین کارت باید اظهارنامه مالیات بر درآمد خود را ثبت کند کرده و گزارش دهد.
  • افراد باید از شیوه دموکراتیک کشور آمریکا اطاعت کند.
  • آقایان 18 تا 25 سال باید در سرویس انتخابی ثبت نام کنند.

همانطور که در بخش‌های قبل اشاره کردیم، قانون گرین کارت آمریکا اجازه می‌دهد که افراد از سراسر دنیا با داشتن کارت سبز، شهروند آمریکا محسوب شوند و بتوانند آزادانه در این کشور اقامت کنند. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که گرین کارت دارای تاریخ انقضا است و برای مدت زمان مشخصی می‌توانید در این کشور زندگی کنید و این امکان را به شما می‌دهد که پس از مدت زمانی، برای شهروندی آمریکا و سکونت دائم این کشور، شانستان را امتحان کنید.

ارزش گرین کارت آمریکا چقدر است؟

شاید برایتان سوال است که چرا افراد بسیاری به دنبال دریافت گرین کارت آمریکا هستند و داشتن این کارت چه ارزشی دارد؟ در ابتدا باید به شما بگوییم که افرادی که دارای کارت سبز هستند، می‌توانند به 184 کشور دنیا بدون ویزا یا با ویزای بدو ورود سفر کنند که هر کشور زمان مختلفی را در نظر گرفته است. به طور کلی  این بازه‌های زمانی 30 ، 60 ، 90 یا 180 روز و یا نامحدود هستند. یکی از مهم‌ترین کشورهایی که با گرین کارت امکان سفر به آن وجود دارد، کشور کانادا است.

شخصی که گرین کارت دارد، می‌تواند از طریق زمینی و هوایی به کانادا سفر کند. اما برای سفر هوایی به کانادا و یا رفتن به کشورهای دیگر از کانادا باید پاسپورت کشور خودتان و ویزای آن کشورها را براساس اعتبار پاسپورت کشورتان دریافت کنید. این شرایط تنها تا 5 سال خواهد بود و بعد از گرفتن شهروندی آمریکا و پاسپورت این کشور می‌توانید به بسیاری از کشورهای جهان بدون ویزا سفر کنید.

گرین کارت و پاسپورت چه تفاوتی‌هایی دارند؟

به طور کلی گرین کارت مختص مقیم دائم آمریکا است و پاسپورت آمریکا مختص شهروند آمریکایی است. گرین کارت یک مجوز برای اقامت دائم در ایالات متحده است و همانطور که گفتیم افراد دارای گرین کارت از بسیاری از حقوق شهروندان ایالات متحده برخوردار هستند. در حالی که دارندگان گرین کارت می‌توانند در ایالات متحده زندگی و کار کنند و از اکثر مزایا و حقوق یک شهروند ایالات متحده برخوردار شوند، اما برخی محدودیت‌های کمی نیز وجود دارد. این محدودیت‌ها عبارتند از:

  • دارندگان گرین کارت حق رای ندارند.
  • دارندگان گرین کارت نمی‌توانند برای موقعیت‌های سیاسی نامزد شوند.
  • دریافت گرین کارت برای اعضای خانواده شهروندان آمریکایی در اولویت بالاتری نسبت به دارندگان گرین کارت قرار دارد.

نکات مهم درباره گرین کارت آمریکا

نکات مهمی درباره گرین کارت آمریکا و خارج شدن از این کشور وجود دارد که همه‌ی کسانی که گرین کارت دارند، باید از آن‌ها آگاه باشند. برای بیرون ماندن از آمریکا چند شرط را باید رعایت کنید که در ادامه آن‌ها را می‌گوییم.

  • اگر زمانی که در خارج از ایالت متحده هستید کمتر از 6 ماه طول بکشد، نه تنها برای ورود مجدد به آمریکا مشکلی ندارید بلکه در درخواست سیتیزن شیپ شما هم مشکلی به وجود نمی‌آید.
  • اگر بیش از 180 روز خارج از کشور باشید، هنگام بازگشت، درست به مانند مهاجرانی که برای اولین بار وارد آمریکا میشوند مورد بازرسی قرار می‌گیرید و مشکلاتی درخواست شهروندیتان در آینده را تهدید می‌کند.
  • اگر بیش از یک سال کامل از خروجتان گذشته باشد، باید هنگام بازگشت به آمریکا، مجوز ورود مجدد بگیرید و هنگام ورود به مسئولان مربوطه ارائه دهید. اگر بیش از دو سال از ایالات متحده خارج شده‌اید، برای ورود مجدد به کشور نیاز به ویزای اقامتی و مهاجرتی دارید.
  • بنابراین در صورتی که گرین کارت گرفتید، در طول 5 سال اول و قبل از تایید درخواست شهروندیتان، مدنظر داشته باشید سفرهایتان به خارج از خاک ایالات متحده کمتر از 6 ماه به طول بی‌انجامد.

اجازه کار در کانادا برای دارندگان ویزای H1B آمریکا

طبق جدیدترین خبری که به دست ما رسیده است، دولت کانادا برای کسانی که دارای ویزای H1B آمریکا هستند، مجوز کار صادر می‌کند. بنابراین دانشجویان خارجی که از دانشگاه‌های آمریکا فارغ التحصیل خواهند شد و ویزای H1B دریافت می‌کنند، می‌توانند با هم در آمریکا و هم در کانادا مشغول به کار شوند. مدت اعتبار این برنامه شغلی تا 3 سال بوده و قابل تمدید است. یکی از مزایای این برنامه شغلی این است که اعضای خانواده متقاضی می‌توانند او را همراهی کرده و همسر و فرزندان این افراد، اجازه تحصیل، کار و اقامت موقت در کانادا را خواهند داشت. در ادامه مدارک مورد نیاز متقاضی این برنامه شغلی را گفته‌ایم:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • گذرنامه باید حداقل 1 صفحه خالی داشته باشد که IRCC بتواند مجوز کار شما را در آن بچسباند.
  • گواهی ویزای H-1B
  • گواهی فرم I-797/I-797B ، که به عنوان مجوز کار H-1B نیز شناخته می‌شود
  • فرم I-94 یا سوابق ورود و خروج یا قبض آب و برق اخیر یا اظهارنامه مالیات بر درآمد یا هر مدرک دیگری که ثابت کند شما در حال حاضر در آمریکا اقامت دارید.

چرا مهاجرت به کانادا را باید اولویت قرار دهید؟

حتما بخوانید:چرا باید مهاجرت کنیم؟ – 10 دلیل مهاجرت در سال 2023 را بدانید

مهاجرت به کانادا نسبت به آمریکا دارای مزایای متعددی است که می‌توان آن‌ها را در نظر گرفت. در ادامه برخی از دلایلی که مهاجران کانادا را به آمریکا ترجیح می‌دهند را می‌گوییم:

  1. سیاست‌های مهاجرتی دوستانه‌تر: کانادا به عنوان یک کشور مهاجرپذیر، سیاست‌های مهاجرتی پذیری و دوستانه‌تری دارد. سیستم امتیازدهی کانادا بر اساس مهارت‌ها، تجربه کاری، سن و دیگر عوامل، مهاجران را انتخاب می‌کند.
  2. خدمات اجتماعی و بهداشتی مناسب: کانادا به عنوان یک کشور با کیفیت زندگی بالا و اجتماعی پویا شناخته می‌شود. سیستم بهداشتی کامل و در دسترسی دارد که مزایایی از جمله پوشش بهداشتی کامل و خدمات بهداشتی با کیفیت را برای مهاجران فراهم می‌کند.
  3. حقوق کاری و مزایای اجتماعی: کانادا به عنوان یک کشور با حقوق کاری مناسب و تعادل بین کار و زندگی شناخته می‌شود. مهاجران در محیط کاری عادلانه و با مزایای کاری مناسب فعالیت می‌کنند.
  4. محیط زیست پاک و چندفرهنگی: کانادا با مناظر طبیعی زیبا، هوای تازه و محیط زیست پاک، یک مکان ایده‌آل برای زندگی و تجربه جدید است. همچنین، چندفرهنگی در کانادا امکان تجربه و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف را ارائه می‌کند.
  5. تحصیلات باکیفیت: سیستم آموزشی کانادا به عنوان یکی از بهترین‌ها در جهان شناخته می‌شود و به دانشجویان فرصت‌های بسیاری برای تحصیلات عالی با کیفیت ارائه می‌دهد.
  6. پذیرش بهتر مهاجران: کانادا به عنوان کشوری با تنوع فرهنگی، مهاجران را با آغوش باز پذیرا می‌شود و فرصت‌های بیشتری برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی فراهم می‌کند.

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ امیرنژاد با شما کاربران گرامی همراه بودیم و سعی کردیم درباره گرین کارت آمریکا اطلاعات کاملی را در اختیارتان قرار دادیم. گرین کارت، نمادی از امید و تحقق رویاهای مهاجران در سرزمین آزادی و فرصت‌های بی‌پایان آمریکا است. این کارت، پنج ساله پلی است که مهاجران از سراسر جهان از طریق آن به زندگی بهتر و مستقل در ایالات متحده دست می‌یابند. به دست‌آوردن گرین کارت، نه تنها در ایجاد یک آینده روشن در اشتغال و تحصیلات است، بلکه ورود به جامعه‌ای چندفرهنگی و فرهنگی نیز را ممکن می‌سازد.

مشاوره کاملا رایگان مهاجرت میخوای؟
آنلاین چت پیام بده یا فرم ارزیابی و پر کن

سوالات متداول درباره گرین کارت آمریکا

اعتبار گرین کارت آمریکا 10 سال است و هر 10 سال باید برای تمدید آن اقدام کرد.

دارندگان گرین کارت آمریکا بدون داشتن ویزا می‌توانند 184 کشور از جمله به کشورهای کانادا، مکزیک، کاستاریکا، گرجستان، جزایر ویرجین بریتانیا، آروبا و کوراسائو، بالکان، سنگاپور و پرو سفر کنند.

پس از گذشت پنج سال از دریافت گرین کارت (یا سه سال برای گرین کارت ازدواج) می‌توانید برای شهروندی ایالات متحده درخواست دهید.

بله، با داشتن گرین کارت می‌توانید به خارج از آمریکا سفر کنید و برای بازگشت مجدد به آمریکا نیاز به ویزا ندارید. اما مدت اقامت شما در خارج از آمریکا باید کمتر از یک سال باشد.

دارندگان گرین کارت که بیش از یک سال در خارج از ایالات متحده اقامت داشته‌اند برای بازگشت مجدد نیاز به مجوز ورود یا ویزا دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *