خدمات مهاجرتی

گزارش اداره مهاجرت کانادا درباره برنامه اکسپرس انتری در سال ۲۰۲۲

study-in-canada

اداره مهاجرت کانادا هرساله گزارش مفصلی درباره برنامه اکسپرس انتری منتشر می‌کند.
اکسپرس انتری روش جامع مهاجرتی به کانادا است که توسط دولت فدرال کانادا برای جذب نیروهای ماهر به این کشور که خواهان دریافت اقامت دائم هستند، به کار گرفته می‌شود.
این برنامه در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد و سه زیر شاخه اصلی: برنامه تجربه کار کانادایی، برنامه نیروی ماهر فدرال و برنامه نیروی فنی فدرال را در بر می گیرد.

کاهش پروفایل‌های ثبت شده در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱
در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۲۸ هزار متقاضی مهاجرت پروفایل خود را در سیستم اکسپرس انتری ثبت کردند، این رقم سه درصد کمتر از سال ۲۰۲۱ و ۱۹ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بوده است. از این تعداد، حداقل ۷۴ درصد متقاضیان، واجد شرایط یکی از برنامه های اکسپرس انتری بوده اند.
همچنین از این تعداد ۵۶ درصد مردان و ۴۴ درصد زنان متقاضی اقامت دائم کانادا بوده‌اند.

اکثر پروفایل‌های ثبت شده برای متقاضیان با امتیاز بین ۳۰۱ تا ۵۰۰ بوده
سیستم امتیازبندی جامعCRS، براساس عواملی مانند سن، سطح زبان انگلیسی و فرانسه، تحصیلات و سوابق کاری متقاضیان برنامه اکسپرس انتری را اولویت‌بندی می‌کند.
طبق این سیستم عموم متقاضیان امتیاز زیر ۵۰۰ کسب می‌کنند. امتیازات بیشتر عموما به افرادی داده می‌شود که در کانادا تحصیل کرده باشند، سطح دانش زبان فرانسه بالا داشته باشند و یا فامیل درجه یک در کانادا داشته باشند.

اکسپرس-انتری-۲۰۲۳-۱-e-Visa

تعداد متقاضیانی که در سال ۲۰۲۲ برای دریافت اقامت دائم دعوت شدند
اداره مهاجرت کانادا، 24 قرعه کشی اکسپرس‌انتری انجام داده و ۴۶ هزار دعوتنامه (ITA) برای متقاضیان واجد شرایط ارسال کرده است. این رقم ۵۹ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۲۱ داشته است. دلیل این کاهش این است که اداره مهاجرت کانادا در یک بازه زمانی شش ماهه از سپتامبر ۲۰۲۱ تا جولای ۲۰۲۲، ارسال دعوتنامه‌ها را متوقف کرده بود و در این بازه متقاضیان برنامه‌های استانی را دعوت می‌کرد.

دعوتنامه‌های ارسال شده در سال ۲۰۲۲ براساس جنسیت و سن متقاضیان
در سال ۲۰۲۲، 58 درصد متقاضیان دعوت شده مردان بوده اند. این درصد متناسب با تعداد متقاضیان مذکری است که پروفایل خود را در سال ۲۰۲۲ ثبت کرده بودند.
همچنین در این سال، 50 درصد متقاصیان دعوت شده در بازه سنی ۲۰ تا ۲۹ سال بوده‌اند. که طبیعتا بالاترین امتیاز متعلق به این بازه سنی بوده است. افراد بین ۳۰ تا ۳۴ سال سن، 29 درصد دعوت شدگان را تشکیل داده اند.

دعوتنامه‌های ارسال شده در سال ۲۰۲۲ براساس سطح تحصیلات و زبان متقاضیان
در سال ۲۰۲۲، ۴۶ درصد دعوتنامه‌های برنامه اکسپرس‌انتری به متقاضیان با مدرک فوق لیسانس ارسال شده است و ۴۰ درصد به متقاضیان با مدرک تحصیلی لیسانس.
در این سال برای متقاضیان با سطح زبان معادل CLB9، بیش از ۱۵ هزار دعوتنامه ارسال شده است. برای متقاضیان با سطح زبان معادل CLB 4 تنها ۷ دعوتنامه ارسال شده است.

مدرک CLB یا سی ال بی چیست؟ | چطور باید آن را با مدارک زبان دیگر معادل سازی کرد

دعوتنامه‌های ارسال شده در سال ۲۰۲۲ براساس کشور مبدا
در سال ۲۰۲۲ و اکثر متقاضیانی که برای اقامت دائم اقدام کردند ساکن کانادا بودند (۳۱ هزار نفر).
هند با ۳۷۰۰ نفر و نیجریه با ۱۷۰۰ نفر در رتبه‌های بعدی قرارداشتند.
از نظر کشوری که متقاضیان، شهروند آن بودند، هندی‌ها با ۲۰ هزار متقاضی در صدر قرار داشتند. ایران با ۱۲۰۰ متقاضی در رتبه پنجم قرار گرفته است.

مقاصدی که دریافت‌کنندگان اقامت دائم برای لندینگ انتخاب کردند. در سال ۲۰۲۲ همچنان استان انتاریو محبوب‌ترین مقصد مهاجران جدید کانادا بوده است (۱۶ هزار نفر). با این حال محبوبیت این استان در مقایسه با سال ۲۰۲۱، با ۱۳ درصد کاهش به ۴۸ درصد رسیده بوده است.
استان بریتیش کلمبیا با ۷ هزار نفر در رتبه دوم و استان آلبرتا با ۴۳۰۰ نفر در رتبه سوم قرارگرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *